Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, September 30, 2008

Setiap yang hidup pasti akan mati.


Setiap yang hidup pasti akan mati. Tak kira apa bangsa dan agama, pasti akan menemui tuhan , cuma akhirnya orang itu dimana, dalam kalimah syahadah atau tidak. Firaun yang sombong dan karun yang kaya pun tanpa boleh melawan atau membantah telah diambil nyawa mereka oleh malaikat maut ( izrael).
Namun bagaimanapun, hujung jatuh kita diakhir dan amalan kita yang dilaksanakan itulah yang akan menentukan dimana kita diakhirat kelak. Sebagai seorang yang mendiami bumi Allah ini, dan mengikut sunnah nabi Muhammad SAW yang juga menghormati jiran yang berbangsa Yahudi dan tidak memeluk Islam, baginda tetap menghormati jenazah yang dibawa kerana mereka juga adalah makhluk Allah.

Tengahari tadi, walau pun dalam suasana sibuk untuk menyiapkan juadah berbuka dan menyambut hari raya besok, setelah diberitahu oleh SU Kelab Penyokong PAS Pendang, Sdr Kunasegaree, ana bersama Pengerusi Lajnah Antara Kaum PAS Kawasan Pendang Saudara Rusli Mat , ana telah sempat menziarahi seorang keturunan Siam di Kpg Padang Pusing yang meninggal dunia sebelum dibawa ke watt untuk dibakar. Ana sempat menziarahi keluarga mendiang dan menasihati mereka agar bersabar diatas kematian keluarga tersayang tersebut. Kebetulan masa ana sampai Tok Sami sedang mengadakan upacara mereka dan tak banyak dapat nak bercakap dengan keluarga mendiang. Lepas tu mereka hidangkan kenduri lepas upacara tersebut, jadi ana terus balik bersama rombongan.
Selamat Hari Raya, maaf zahir batin.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.