Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, March 27, 2009

Bila lagi nak letak!!!!!!!!

Undi sudah,keputusan pun sudah, maka orang yang menang sudah pasti gembira memuncak dan yang kalah ada yang sudah letak jawatan, tetapi hari Rabu baru nak mula, mungkin tunggu ada oang nak pujuk dan rayu baru lepas tu baru tarik balik kata rakyat nak dia lagi. Tetapi apa yang ana tertarik dan dari awal-awal sudah jangka akan kalah terperosok dan terperonyok adalah menteri yang sorang ini dari kawasan dimana dikawasan dia sendiri sudah tidak mendapat pencalonan majority manjadi ketua bahagian , tetiba lawan dia dikenakan tindakan disiplin maka menanglah dia jadi ketua bahagian, dan bila dia gantung 2 akhbar alternatif maka makin sahih dia akan kalah dan berbagai lagi tekanan dikenakan kepada kepimpinan pembangkang , termasuk kes di Perak dan lain-lain, maka sudah barang pasti saperti yang dikatakan oleh YB Gombak YB Mohd Azmin Ali bahawa manusia macam ini pasti akan kalah dalam pertandingan MT , beliau yang dimaksudkan adalah Menteri Dalam Negeri.
Oleh sebab itu maka bila beliau kalah, ana sikit pun tak terkejut kerana dah kami jangka lebih awal dalam perbahasan parlimen hari tu.
Sebab tu benar kata Pak Lah, kalau nak menang dengan rakyat, jangan tindas dan tenyeh rakyat, nanti rakyat bangun lawan balik.

Jadi harap menteri yang nak naik nanti perlu belajar dari sejarah lah.
Satu lagi yang juga ana tertarik bila disebut oelh Tn Dr M bahawa yang menang dalam sayap utama parti sekarang adalah yang terbukti terlibat dengan rasuah oleh lembaga disiplin parti sendiri, bukan lagi tuduhan melulu dari luar, maka sahlah yang akan memimpin negara dimasa depan adalah mereka yang menjadi sayap kanan, dah kanan terlibat, maka yang kiri tak kan tak kena tempias kut.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.