Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Saturday, October 23, 2010

Jom kita pi beli, sebelum Warisan Merdeka naik.

Berebut nak buat Menara tertinggi, masa nak bina bukan main naik harga, tetapi bila dah siap dan manusia dah jemu dengan yang tinggi ni, harga jatuh menjunam. Jadi sesiapa yang nak beli yang murah, yakni menara yang murah yang tertinggi didunia, pi lah ke Menara Burj Al Khalifah, diDubai. Tak percaya baca berita disini.

Di Kl pun ana dengar nanti akan ada Taman Sari di Jalan Tun Razak Jalan Pahang bangunan yang akan naik 60 tingkat, siap dengan aliran Sungai Gombak yang akan mengalir di bawah katanya akan dibina oleh JV DBKL dengan syarikat Asie Sdn Bhd, dan satu lagi di dekat bangunan Matrade akan dibina oleh Naza, dan yang satu lagi Warisan Merdeka yang akan dibina oleh PNB, Presiden dia kata tak pakai duit pelabur, tapi guna keuntungan depa meniaga selama ni, katanya ada kumpul sampai 140 billion, jadi ana nak tanya dah untung banyak pasal apa yang setiap tahun beri kepada mak haji dan pak haji dikampong yang melabur hasil toreh getah dan padi hanya 28.00 sen saja, tidak beri RM28.00 setiap kali dibuat pengumuman. Tapi bila kata nak buat bangunan 100 tingkat, kata duit banyak hasil keuntungan depa meniaga, memang dasar nak cekau duit rakyat lah tu.
Baca ceriTA Burj Khalifah tu dan fahami apa keluhan orang yang beli dulu, melesit la ni....tak tau nak bina lagi , apa nak kata, jangan lesap saham rakyat sudah lah labu ooi.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.