Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Thursday, July 3, 2008

Sejarah akan berulang.

Ana tak mau kata apalah pasal polis report Saiful dan akuan besumpah Bala tu. Cuma biar kita serahkan kepada polis buat siasatan dan buat keputusan. Cuma yang jadi masalahnya adalah ketua polis dan peguam negara pun dah kena dibuat report polis terhadap mereka, buat kelentong masa kes 10 tahun dulu, alah masa sibuk usung tilam tu la. Sapa yang tak kenal yang usung tilam tu. Masa Dr M jadi PM la. Harap PM yang la ni tegas sikit suruh polis siasat tengok kedua-dua suasana ini, jangan bila yang RPK buat kata tak betul dan perlu masuk tong sampah, yang Saiful buat kata polis perlu siasat sampai keakar umbi dan yang bala buat kata semua fitnah. Itulah sebabnya Islam dah sebut awal-awal ni dalam surah annur ayat 4, sesiapa yang tuduh tanpa 4 saksi yang nampak macam alu masuk dalam lesong tu, kena hukuman qazaf yakni 80 rotan, kalau tak tunggulah balasan Allah di akhirat kelak.
Jadi ana harap kena sedarlah kita sebagai seorang Islam.
Kalau nak suruh polis siasat, siasatlah semua, tapi kalau polis nak siasat TPM, rasanya macam Anuar dulu kena suruh dia berhenti jadi TPM dulu, atau gantung tugas dulu atau bagi cuti barulah boleh polis buat kerja dengan senang, ni kalau nak siasat orang besar yang masih pegang tugas, rasanya polis pun kecut perut. Ala macam siasat kes ketua polis tumbuk muka Anuar dulu la, polis siasat KPN, mana nak berani, last-last bila tubuh suruhanjaya diraja, baru mangaku KPN yang tumbuk bagai nak mati kawan tu. Ini lah manusia kalau ikut hati dan jadikan pemimpin tu macam sesuatu yang agung perlu dihormati walaupun benda tu salah, akhirnya Allah akan hukum juga kita. Insaflah wahai hamba Allah.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.