Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, August 6, 2008

Ujian Allah datang lagi.




Alhamdulillah, hari ni dah disambung balik kabel yang dicuri depan rumah ana. Masuk kali ni dah dua kali kena potong, pasal tu banyak hari tak dapat nak update blog ni. Depa ni pun tak kesian dekat STM sungguh la, buat susah orang kampong nak guna internet kalau macam ni punya gaya, tak ada kerja lain melainkan curi kabel telefon saja. Kalau dapat sipencuri ni, nanti masyarakat kampong buat macam yang berlaku di Lubuk Merbau kepada pencuri skrap baru depa ni tau, ana dengar khabar bila depa dapat tangkap pencuri skrap suami isteri tu, depa paku tangan pencuri tu dengan skrap sekali dengan paku 5 inci dibatang pokok getah, lepas tu baru lapor kepada polis, itu belum di pukul sampai patah tangan macam satu tempat dikawasan ana juga beberapa tahun lepas. Orang teruk kerja mencari rezeki, depa senang-senang mai ambil kesempatan curi skrap dan dapat duit. Ana biasa tanya seorang Cina taukeh Emas dimana emas dia kena curi, beratus ribu hangus satu malam, apa dia nak buat kalau dapat pencuri tu, dia kata nak potong tangan, kami kata itu la yang Islam nak buat kepada pencuri bila cukup syarat, sampai sekarang dia ni sokong PAS kalau mengundi, dia kata masa mengundi baru ni dia naik kebulan dengan roket, dacing orang tak pakai dah, penipu besar. Anyway ada sikit gambar pasal bantuan rumah yang dapat diberikan kepada orang daif dikawasan ana dan dia bersyukur kerana mendapat rumah yang lebih selesa anak beranak hasil bantuan dari pusat khidmat wakil rakyat PAS Pendang. Ana mengucapkan syukur diatas segala pertolongan sahabat dan rakan yang bersimpati menolong kami untuk membantu rakyat yang kurang bernasib baik. Ana bersyukur kepada Allah kerana En Shuib Awang dapat juga menginap dirumah yang agak selesa sekarang ini hasil bantuan yang kita berikan kepada beliau sekeluarga( gambar atas, sedang dukong anak).. Alhamdulillah.
Tapi ada juga berlaku musibah saperti ribut dan kebakaran yang berlaku di Paya Sulaiman dan Pondok Seberang Pendang, kepada penderma yang ingin membuat bakti kepada mereka yang ditimpa musibah harap dapat menghubungi ana untuk membantu mereka melalui HP ana 0193363604, Dr Mohd Hayati Othman.Ahli Parlimen Pendang.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.