Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, September 22, 2008

Ribut membawa terbang atap rumah Ust Din.



Dalam kesyahduan umat yang bertaqwa menghidupkan malam mengintai lailatul qadar dan dalam keheningan manusia lain diulit mimpi diatas tilam nan empuk memeluk bantal dibawah selimut, maka makhluk Allah yang diutus menjamah hambanya di Kpg Bukit Jambul rumah Ustaz Din sekeluarga telah dilanda ribut yang kuat sehingga mengangkat dan melarikan habis bumbung rumah dapur beliau ,mendedahkan kepada air hujan yang meembasahi bumi malam tadi sekitar jam 2 pagi.
Ana sempat menziarahi keluarga Ustaz Din dan melihat usaha sedang dilakukan oleh rakan taulan memasang semula atap yang rosak dan kayu kasau yang patah. Memang malam tadi rata-rata dikawasan lain tidak kedengaran ribut dan hujan, dan Alhamdulillah, syukur kepada Allah kerana hanya rumah beliau sahaja yang terkena ribut.
Ana bersama pembantu, Saudara Abd Rahman Ahmad telah menziarahi Ustaz Din dan menyampaikan sedikit sumbangan termampu untuk mengurangkan bebanan beliau membaik pulih bumbung rumah tersebut.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.