Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, April 14, 2009

One Malaysia, one BN atau one UMNO !!!

The pressure is piling up on Najib. And it's from within: Umno, MCA, MIC and Gerakan.

1. MCA terguris hati kenyataan Muhyiddin [MCA slighted by Muhyiddin's statement]
2. Gerakan bantah kenyataan TPM Muhyiddin [Gerakan objects to DPM Muhyiddin's statement]
3. MIC's (suicide) threat
4. Umno Adun revolt in Terengganu against MB Ahmad Said

Kata TS Muhyiddin bila ditanya pemberita,
“Tetapi bukankah setiap kali pilihan raya kecil, permintaan kaum bukan Melayu dipenuhi, malah di Bukit Gantang walaupun peruntukan RM1juta diberikan tetapi kaum Cina tidak juga menyokong BN?”
His answer, among other things, was this: “Ya, kadang-kadang kita berasa terpedaya juga kerana zahirnya nampak macam ‘ok’, sambutan dengan tepukan gemuruh tetapi mungkin sudah ada tertanam dalam hati iaitu sesuatu tidak mudah hendak berubah, pokoknya masalah isu Perak terutamanya di kalangan masyarakat Cina yang mungkin telah dipengaruhi dengan sentimen simpati kepada Datuk Seri Ir.Mohamad Nizar Jamaluddin, kononnya dia ‘dijatuhkan’, lepas itu kononnya dasar memberi pegangan tanah selama 99 tahun dilihat dasar yang menguntungkan.
“Ini yang mungkin menyebabkan sukar BN mendapat sokongan walaupun kita fikir bila mereka hendak sekolah Cina dibantu, kita bantu, sepatutnya mereka membalas budi.
“Pada waktu itu, kita pun tidak berharap sokongan kaum Cina akan meningkat 40 peratus dan sebagainya cuma kita berharap ada peningkatan sedikit tetapi apa yang berlaku ia mencatatkan penurunan, macam tidak ada penghargaan terhadap apa yang kita lakukan.”

Kepala tajuk cerita ini ana copy dan paste daripada blog Rocky's Bru dan Malaysian insider.TQ.
Tertarik juga bila direnung akan semua kenyataan ketua parti komponen BN tu. Kemarahan MIC ada alasan kerana kalau Presiden Gerakan yang kalah boleh jadi Menteri, bahkan kata setengah daripada mereka yang kalah bertanding jadi Menteri, yang menang bertanding hanya jadi MP, kenapa Presiden mereka yang kalah tak boleh jadi menteri sama, padahal beliau sudah lama beliau berpengalaman menjadi Menteri dari zaman belum ada tol sampai kezaman semua jalan nak diadakan tol. Nasib baik pula zaman Zain ada yang dihapuskan tol dan didedahkan bagaimana perjanjian tol yang berat sebelah tu dibuat dulu-dulu, samapai kalah dia bertanding MT dan terkeluar dari barisan Menteri DS Najib.
Nampaknya angan-angan DS Najib nak One Malaysia tak kesampaian kerana beliau terpaksa bertungkus lumus menjadikan one BN dulu kerana masing-masing bercakaran hanya pasal tak dapat jadi Menteri dan kalah dalam PRK, tu belum kalah seluruh Malaysia lagi.
Jadi ana harap DS Najib lupakan dulu one malaysia beliau, tumpukan dulu one UMNO di Terengganu dulu , lepas tu one BN dan bila dah semua OK barulah kot rakyat boleh fikirkan idea one Malaysia beliau.
Lepas one Malaysia, maka fikirkanlah pula Islam apa yang dia hendak canang pada kali ini, dah kata Menteri baru yang tak payah bertanding Pilihanraya dan MT kata nak kaji semula Hadhari tu, maka agaknya apa pula slogan Islam yang hendak dibebankan atas batu jemala rakyat agaknya.
Pasal boikot DUN di terengganu tuh, ana tak hendak ulas panjang , tetapi cukup sekadar kalau ada yang hendak bawa usul tak percaya, maka jelas lagi bersuluh mereka ini menderhaka keatas pilihan yang diperkenan oleh DYMM Sultan Terengganu dulu, adalah lepas ini akan ada satu lagi siri '...................natang' di KT dalam masa terdekat ini.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.