Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, September 16, 2009

Bubur lambuk Pemuda



Bubur Lambuk atau kanji memang satu juadah yang tak pernah dilupakan orang masyarakat Islam sewaktu berbuka. Berbagai resepi untuk membuat bubur lambuk ini dengan berbagai rasa dan cara.Bagi masyarakat melayu, bubur lambuk lemak bersantan dan ada yang bertumis dan tidak bertumis tetap menjadi pilihan pembuka selera terutama bagi warna tua kerana ia memudahkan penghazaman dan tidak membebankan perut untuk menerima makanan diwaktu suasana lapar sebegini.

Petang semalam selepas pulang dari kerja, Dewan Pemuda PAS Kawasan Pendang telah mengadakan program mengedarkan bubur lambuk di Pasar Ramadhan Pendang . Sebanyak satu periuk hadir diedarkan didalam tidak sampai 1 jam itu, jelas kelihatan keceriaan diwajah warga Pendang yang menerima pemberian ikhlas itu buat juadah berbuka diiftar nanti.
Program sebegini memang julung kali diadakan di Pasar ramadhan kerana pada tahun-tahun lepas pemberian bubur lambuk ini diadakan di Pejabat PAS , Gajah Mati sahaja.


Moga dengan sambutan yang diberikan dapatlah difikirkan oleh Jawatan Kuasa Kawasan untuk diadakan acara serupa pada tahun hadapan diPasar Ramadhan yang sama atau di Tanah Merah atau Kilang Kechil pula.


Selamat berbuka dan tahniah kepada pemuda serta tukang masak semua.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.