Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, September 15, 2009

Sumbangan kepada yang kurang.

Petang semalam ana ada dua program disebelah petang.
Satu di Dewan orang ramai Jenunu untuk menyampaikan sumbangan kepada warga Jenun dan kawasan sekitarnya. Seramai 103 orang penerima telah menerima sumbangan tersebut terdiri daripada warga emas, ibu tunggal dan mereka yang daif yang dipilih oleh ketua kampong masing-masing.
Kelihatan keceriaan jelas tergambar diwajah masing-masing apabila hadir kedepan untuk mengambil sumbangan masing-masing. Walaupun sumbangan tak seberapa, tetapi kehadiran ramai ada diantara mereka yang belum pernah menerima apa-apa sumbangan baik sewaktu aidil fitri atau hari-hari lain sebelum ini walaupun tergolong dalam kategori yang layak menerimanya.

Harapan ana agar mereka dapat menyambut hari raya dengan penuh keinsafan dan ceria disamping menmbah amalan diakhir Ramadhan yang mulia ini serta dapat meneruskan ibadat puasa enam bagi yang mampu kerana ganjarannya cukup besar, sebagaimana hadis baginda Rasulullah menyatakan 'sesiapa yang berpuasa Ramadhan kemudian disambung dengan 6 hari dibulan Syawal, seolah-olah dia berpuasa sepanjang tahun'.


Majlis kedua adalah majlis berbuka puasa yang diadakan di surau Kampong Padang Durian yang turut dihadiri oleh SU PAS Kawasan dan AJK Pussat Khidmat Wakil Rakyat Parlimen Pendang.
Terima kasih kepada semua yang menjemput kami.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.