Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, September 9, 2009

Sementara itu, Ketua Pemuda Umno Sekijang Anuar Abd Manaf bagaimanapun menolak tanggapan tersebut dan menjelaskan program yang diatur olehnya itu, sememangnya berlaku secara kebetulan dengan program Anwar pada hari berkenaan.

"Kita sudah rancang program ini sejak sebelum bulan Ramadhan lagi. Kita cadang untuk agihkan zakat pada akhir Ramadhan, tetapi pejabat agama (daerah Segamat) nasihatkan kita beri awal sikit supaya penerima zakat dapat guna duit itu untuk persiapan hari raya," jelasnya.

Oo, baru tahu, selama ni yang sering bari sumbangan tu bukannya duit depa atau yang dikumpulkan oleh depa, tapi duit dari jabatan kerajaan, saperti diatas ambil dari pejabat ugama sebagao agihan zakat tetapi digahkan oleh kerana Pemuda UMNO yang beri.
Yang sering dijaja kepada rakyat bahawa itulah yang mereka sumbangkan kepada rakyat, lepas tu kata pula pembangkan beri apa.
Kalau nak mengaku macam tu sapa pun boleh ambil yang jabatan kerajaan punya lepas tu beri kepada rakyat dan terus mengaku yang itu adalah sumbangan mereka. banyak cantik.
Kalau macam ni berkenjah la atas dunia ni.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.