Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, December 22, 2009

hilang dah 2 tahun !!

Benda dah hilang 2 tahun la ni baru sibuk nak siasat nak cari punca dan nak ambil tindakan siapa yang bertanggung jawab semua tu, ini semua berlaku setelah rakyat tahu dan terima kasih kepada internet yang tolong sampaikan berita, kalau nak harap akhbar perdana negara, sampai tergadai negara pun rakyat tak boleh dapat maklumat, kesian rakyat Malaysia. Itupun masih ada lagi orang yang belum mahu meletak jawatan. Itu belum kita semak lagi bagaimana akaun yang dilangsaikan didalam mengendalikan PLKN , kem PLKN, uniform PLKN dan cara mana PLKN dikendalikan, dengan jumlah pelatih yang telah didaftrkan dan yang masuk, selalu berbeza tetapi duit sudah sapu dulu, tapi bila yang masuk kurang dari yang didaftar, maka lebihan duit tu simpan sajalah.
Ana dengar pula berita ada pula PLKN ni nak beli bas untuk angkut budak-budak pesrta PLKN ni dari kawasan pengumpulan ke kem latihan, entah berapa juta pula nak dihabiskan tak tau la, dan siapa yang akan dapat habuan tu pun nanti la kita tunggu, khabarnya ada hubungkait dengan yang biasa tu lah. Hai habis lagi la duit rakyat punya RM, RM, dan RM......
Pemilik kem siapa, ada dato', ada Tan Sri, ada bekas orang besar polis la, dan berbagai lagi yang semuanya boleh melakukan apa juga nak sapu wang negara tetapi tidak ada siapa yang nak pertikai mkerana masing-masing 'you scratch my back, i scratch your back'tst selagi rakyat tak tahu, bila rakyat dah tahu baru kata nak siasat, bila siasat, polis hantar balik ke SPRM, SPRM hantar balik ke PDRM last-last yang hancai rakyat juga kena tanggung cukai dan bayar semua tuh. Kalu di Jepun belrita enjin jet yang sebesar lori pun boleh hilang dari kawalan pasukan keselamatan pula tuh, maka Menteri sudah pasti letak jawatan .
Dulu heboh pasal c4 hilang, peristiwa senjata hilang di Kem Sauk Gerik masih lagi terpahat dalam ingatan kita sehingga ada yang mati ditali gantung, ini semua menjadi ingatan kita yang pasti tak boleh dilupai.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.