Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Thursday, December 24, 2009

Sumbangan persekolahan 2010


Saperti yang berlaku saban tahun, setiap kali sekolah nak buka maka ramailah yang datang ke Pejabat apusat Khidmat kami untuk memohon sumbangan buat meringankan beban memasuki alam persekolahan baru yang akan menjelang beberapa hari lagi ini.
Bertempat di Gajah mati, Pejabat PAS Kawasan dan pusat pentadbiran serta Ahli Parlimen, berlangsung majlis menyampaikan sumbangan kepada kanak-kanak dan ibubapa pelajar kurang berada dan anak yatim untuk persekolahan sesi 2010 ini pada jam 3 petang.

Seramai 60 kanak-kanak dipilih untuk menerima sumbangan pada kali ini, sumbangan ala kadar ini adalah untuk meringankan bebanan mereka didalam menghadapi alam persekolahan semula. Walaupun diketahui bahawa yuran persekolahan telah dihapuskan, namun bayaran tambahan lain saperti Asrama, PIBG, Perpustakaan , pasukan beruniform dan ko korikulum masih lagi perlu dibayar kepada pihak sekolah. Ini juga masih lagi menjadi bebanan kepada mereka yang kurang berada, oleh itu sumbangan petang tadi diharap dapat meringankan bebanan tersebut.
Terima kasih diucapkan kepada Saudara Ridzuan Osman dari RPS Pharmacy Sdn Berhad yang telah bersama memberi sumbangan kepada pelajar terbabit.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.