Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, November 22, 2010

Kesian orang Melayu P Pinang no!.

Sedih juga bila mula baca surat khabar , terpamapng kata tanah orang Melayu di Timur P Pinang hanya tinggal 1.16 peratus setelah 2 tahun Pakatan perintah P Pinang. Hebat juga nampaknya LGE ni, dalam 2 tahun perintah boleh teng BN yang perintah P Pinang sejak 50 tahun dulu. Mungkin sebelum 2008 tanah orang Melayu di PP ada 50 peratus kut, tapi bila saja terlepas kepada pakatan, kedebum melorot menjadi 1.16 peratus sahaja, kesian orang Melayu PP, kena naya dengan Pakatan.
Apakah selama ini mereka sentiasa mendapat pembelaan daripada BN selama 50 tahun sehingga mereka ada banyak tanah sehingga ditelan habis oleh pakatan.
Kalau nak tahu lebih pasal apa kehilangan banyak tanah orang Melayu didalam pemerintahan 50 tahun BN di Malaysia, baca disini.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.