Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, June 3, 2008

Baru secebis tempias Nargis




2/6/2008.
Peristiwa bulan lalu berulang lagi. Kali ini di Kampong Bendang Bukit, dekat Paya Rawa, Pendang. Lebih kurang jam 2.30 petang, angin ribut yang kuat telah melanda kampong tersebut dan 9 buah rumah terlibat dengan kerosakan. Kebanyakan rumah telah diterbangkan bumbong oleh angin kencang dan nasib baik tidak ada kemalangan jiwa. Ana telah diberitahu oleh sahabat lebih kurang jam 3.00 petang dan jam 4,30 ana bergegas ketempat kejadian bersama SU Kpg Bendang Bukit , Sdr Shukur dan di temani Saudara Hashim OKU dari Pulau Nyior dan Sdr A Rahman Ahmad PA ana yang setia serta AJK cawangan. Ana melawat dari rumah kerumah dan menasihatkan mereka agar bersabar dengan ujian Allah ini dan insyaAllah bantuan akan sampai sedikit masa lagi. Lalu ana pun terus menghubungi EXCO Kebajikan Kedah, YB Ustz Aishah Ghazali. Berdoalah kita moga ujian yang terkena ini memberikan kita kesedaran bahawa di Myanmar dan di China, mereka mengalami musibah yang lebih dahsyat, puluhan ribu nyawa melayang dan kemusnahan melibatkan jutaan buah rumah, begitu juga dengan kemusnahan ketika tsunami 2004 dimana ratusan ribu nyawa juga terkorban didalam kejadian ombak besar tersebut. Moga Allah menjauhkan kita dari bala besar tersebut, yang terkena kepada kita adalah peringatan agar kita sentiasa merenung segala kerja buat Allah dan apa yang dapat kita lakukan adalah berdoa dan berserah kepada Allah, elakkan diri dari terkena kerosakan sebaik mungkin.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.