Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, September 10, 2008

Kecelaruan politik dalam negara la ni.

Suasana politik negara dalam seminggu dua ni amat menarik perhatian semua. BNBCC yang dimukimkan di Taiwan kerana belajar ilmu pertanian dan mungkin melakukan ibadah puasa disana disamping berterawikh dan bertazkirah di Taiwan bersama-sama penduduk Islam disana, syabas BNBBC kerana melakukan kerja dakwah bilhal di Taiwan dalam bulan Yang Mulia ini.
Nampaknya hasrat 16 September tak jadi la kut, pasai semuanya kena menambah ilmu pertanian dari Taiwan, semuanya pakat kena belenggu dileher dan diheret ke Taiwan beramai-ramai secara suka sama suka.

Hasrat Tun Che Det nak kembali kedalam UMNO semula walaupun Pak Lah masih lagi menjadi Presiden mengabsahkan bahawa memang Melayu mudah lupa. Hari tu mengikut laporan bernama beliau juga yang kata selagi Pak Lah jadi Presiden UMNO maka beliau tak akan masuk UMNO semula.
Bekas Presiden Umno itu juga berkata beliau hanya akan kembali menjadi anggota Umno selepas Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang juga Presiden Umno meletak jawatan atau tidak lagi menjadi pemimpin utama negara. - Bernama 20/Mei

Nampaknya Naib Presiden paling kanan dah berani bersuara, terasa lambat sangat Pak Lah letak jawatan, mungkin dia rasa dia dah macam dipinggirkan dan tak ada peluang nak naik. Ini amat pelik dalam politik UMNO, orang bawah yang seganding bahu desak boss besar nyah lebih cepat supaya saya naik lebih cepat, tu pula pi cari hero lama yang dah tak ada penyaruh untuk bantu jadi rakan seperjuangan yang selama ini dihina dan dicaci selepas keluar dari UMNO.



Yang jadi hero nak pulih UMNO , Ezam yang berjasa membantu mengalahkan BN di Permatang Pauh dengan enam tong rasuah nya pun mungkin akan berpelukan dengan Tun Che Det lepas beliau masuk semula dalam UMNO, dimana dulu kata Ezam nak pulihkan UMNO bilasaja Tun Che Det keluar, tapi kali ni ana rasa bila Tun masuk. Ezam akan peluk cium Tun pasal demi perpaduan dan mengukuhkan UMNO. Cuma yang tak suka mungkin Presiden dan menantu. Kerana mengikut teori Tun, beliau masuk semula, maknanya Presiden kena bertukar, kalau tidak beliau tak akan lakukan. Yang merencanakan ini semua, kita sudah nampak dari kenyataan yang dikelaurkan oleh Naib Presiden sendiri. Ana cuma agak la, pasal berbagai keadaan kemungkinan boleh terjadi dalam masa terdekat ini.
Politik oh politik, kawan sanggup kerkah kawan, sahabat sanggup tikam sahabat, demi untuk terus berkuasa.
Selamat berpusa, maaf zahir batin

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.