Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Saturday, September 13, 2008

Konflik dalaman lebih membimbangkan.!!


Ana kesian juga tengok Paklah sekarang ni, macam sudah terbina kukuh 2 team yang menggugat beliau, tetapi yang mempertahan beliau hanya yang jadi pak angguk dan tukang kipas saja.
Dr M dengan Muhyiddin, campur DS Rais dan disokong oleh bahgian Rantau Panjang dan beberapa bhg di Perak, nampaknya mahu paklah turun cepat, bukan Jun 2010. Sebab itu mereka kata akar umbi yang menentukan corak kepimpinan masa depan bukan oleh sorang dua pemimpin tertentu. Ini jelas menunjukkan bahawa bulan Disember ni merukan bulan terakhir mentua kepada MP Rembau ni kena gulung karpet dan meninggalkan Istana Putrajaya dan balik Kepala Batas , melihat suasana di pondok penanti dan sekitarnya.
Satu golongan lagi yang mahu Muhyiddin dipecat atau letak jawatan pasal nampak nak lawan ketua . Inilah contok pak turut yang paling setia dan sayangkan ketua kerana mereka naik jadi menteri melalui saluran pintu belakang, diangkat jadi senator dan terus lantik jadi menteri, sampai wakil Pasir Salak hari tu berapi-api dengan menteri jenis ni, kata dia baru berjuang, biasa kena gantung keahlian, biasa kena pecat dari jadu ketua bahagian kerana politik wang, tapi masih dilantik jadi menteri, kami yang berjuang lama tak dilantik. Dia nak jawatan menteri la tu bila dah lawan pilihanraya dan menang pulak tu, tapi paklah tak lantik menteri ka, timbalan menteri ka.

Kecelaruan dan tentangan ini nampaknya semakin kuat dan deras sehingga desakan supaya PM akan ditentang pula oleh KU Li untuk presiden dan Muhyiddin untuk Timbalan Presiden , jadi nampaknya DS Najib akan terlepas keretapi la kali ni sebab beliau beliau masih lagi berada dalam igaun SD Subramaniam dan kes liwat suka sama suka serta sumpah Saiful . Kalau Saiful bongkar rahsia sumpah laknat beliau, maka igaun itu sudah tentu akan jadi kenyataan pula, maka sebab tu nama DS Njib tidak ada dalam senarai pertandingan Disember ni.

Ada yang lebih menarik tentang SD Subramaniam ni, bila seleaps SD pertama beliau, muncul pula SD kedua dan lepas tu terus hilang sampai hari ni. Memang benar saperti kata Menteri Dalam Negeri, polis tahan mereka kerana keselamatan mereka terancam macam pemberita Sin Chew tu la.

Ana rasa orang yang paling tak lena tidur dengan kenyataan TS Muhyiddin tu adalah wakil dari Rembau dan yang paling gembira adalah Jerlun, kerna peluang beliau untuk menjadi ketua Pemuda mendapat laluan mudah bila DS Hisham pun kata kena ikut isyarat akar umbi macam TS kata juga.

Ana bila orang sebut Dr M nak masuk semula kedalam UMNO, ana rasa ada suatu kelainan akan berlaku, kera sebelum ni semua bekas PM menghembus nafas terakhir mereka diluar UMNO, mungkin kali ni keajaiban akan berlaku dimana bekas PM akan meninggal dalam UMNO bila Dr M serah borang masuk semula UMNO.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.