Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Saturday, July 25, 2009

Program 'aurat dijaga maruah terpelihara'

Pagi tadi bertempat di Dewan Serbaguna Pendang telah berlangsung satu acara anjuran NGO yang bernama PEWANGI atau Pertubuhan Wanita Prihatin Daerah Pendang ; Program diberi nama Program Ketrampilan Diri Muslimah .
Majlis dimulakan dengan persembahan nasyid oleh Pelajar-pelajar Sek Menengah Islah , Pendang dan Sek Men Agama An-Nadhah Bukit Besar..




Program julong kali diadakan adalah atas inisiatif PEWANGI yang ingin membantu Kerajaan Negeri Kedah di bawah PR didalam kempen menutup aurat dikalangan wanita Muslim di Negeri Kedah bersesuain dengan bulan Rejab yang baru saja berlalu dimana amaran keras telah diberikan terhadap mereka yang mengabaikan aurat .


Tujuan program tak lain tak bukan adalah untuk mengajak kaum wanita untuk menutup aurat mengikut kod etika atau ISO yang telah ditetapkan oleh Islam. Yg berbahagia Tok Puan Faekah Sh Hamzah isteri MB Kedah telah berkenan merasmikan program tersebut. Sambutan luar biasa dari kaum wanita Pendang dimana hampir 800 orang telah hadir memenuhi dewan. Antara acara yang mendapat sambutan hangat adalah forum yang bertajuk AURAT TERJAGA MARUAH TERPELIHARA. Ahli panel terdiri daripada Ustaz Ahmad Yahya , Ustazah Zaharah Abu Bakar dan Ustazah Che Nazrah.
Rata rata penonton berpuas hati dengan kupasan jitu tentang aurat wanita yang Berjaya dikupas oleh ahli panel.

Mudah mudahan hasrat kerajaan negeri untuk melahirkan Kedah Sejahtera akan tercapai hendaknya. Selain dari forum satu pertunjukun fesyen yang diberi nama Islamic Fashion Show turut diadakan.





Model model terdiri daripada ahli ahli Unit Amal Nisa kawasan Pendang seramai 30 orang semuanya. Islam tak menghalang wanita berfesyen tetapi kena ada batasnya . Pandai sungguh adik adik ni menggayakan fesyen. Kita megharapkan banyak lagi NGO tampil membantu kerajaan negeri dalam melaksanakan kerja kerja Islam seperti ini . Kita tak mau tengok ramai orang perempuan keluar rumah pinjam baju adik. Pakai tudung dengan baju pendek lengan sekerat, seluar ketat lagi sendat, nampak pusat.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.