Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, July 20, 2009

Cuba teka ?

1. Kumpulan mana yang mengadakan demo depan Pejabat Daerah Pendang mendesak/ membantah dibina pusat sembelih/ potong babi di Pendang. Tahniah buat kamu.


2. Kumpulan mana yang mengadakan demo di Daerah Yan / parlimen Jerai membantah pusat sembelih/ potong babi di Ladang milik bukan Melayu di Sg Tok Pawang. Tahniah juga untuk kamu sekelian.
3. Kumpulan mana yang membiarkan hampir 30 tahun pusat sembelih/ potong babi wujud di Kg Berjaya Alor Setar, di Jalan Putra sampai semua kaum buat bantahan pasal pencemaran kumbahan dan bau busuk mengganggu penduduk sekitar dan mencemarkan air Sungai Kedah derhadapan dengan Hotel Royale.
4. Kumpulan mana yang terhalang daripada merobohkan pusat sembelihan babi di Kg Berjaya sejak lessen di tarik balik pada tahun 1985.
5. Kumpulan mana yang tidak mahu pusat sembelihan babi/potong babi diwujudkan untuk makanan kaum Cina sebagai sumber makanan yang dibolehkan mereka makan. Apakah kumpulan ini berada didalam kelompok bersama-sama dengan parti kaum Cina dan India.
6. Kumpulan mana yang tak merasa bersalah kalau arak, judi, empat nombor ekor , kelab malam berleluasa tanpa ada demo untuk mendesak pihak berwajib menghapuskan atau menutupnya.
7. Kumpulan mana yang tak merasa nak buat demo kalau ada orang yang sedang disiasat atau dalam jagaan sesuatu badan atau agensi tiba-tiba ditemui mati tanpa ada alas an yang kukuh.
8. Kumpulan mana yang berusaha untuk meneruskan ISA dan merasakan tahan seseorang tanpa beri peluang untuk dipersoalkan kesalahan beliau dalam mahkamah atau tanpa bicara sampai 8 tahun .
9. Kumpulan mana yang rasa tak bersalah kalau anak isteri mereka tak mahu tutup aurat.
10. Kumpulan mana yang rasa hukum hudud saperti curi, rompak, bunuh, minum arak, zina tak sesuai dilaksanakan didalam negara kita dan tak mahu penerangan diberi kepada kaum lain pasal hukuman hanya kepada orang Islam daripada difahami oleh mereka.
11. Ana menyeru agar kumpulan ini lepasni buat demo pula bantah banyaknya wujud pusat jual arak di Langkawi, sejak mula jadi bebas cukai dulu, banyak pusat hiburan dan pub yang dikendalikan sesiapa juga agar sama-sama senang di tiadakan lagi.

Teka lah sendiri kumpulan mana mereka ini.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.