Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, August 16, 2009

Pelapis masa depan.

Dalam beberapa bulan ini, Kampong Baloh, Pendang telah diharumkan dengan kelahiran dua orang Jaguh di peringkat kebangsaan disamping mengharumkan nama Negeri Kedah . Mereka berdua adalah Ratu Pecut Kebangsaan MILO –MSSM Adik Nor Asyikin Md Isa pada bulan Mei 2009 ,12 tahun anak kepada MKK Kpg Baloh ,dan pada 11 dan 12 Ogos baru-baru ini seorang lagi jaguh Pidato PNB Peringkat Kebangsaan yang diadakan di Dewan Sri Endon, Putrajaya. Beliau ialah Adik Nur Shamiza Bt Khalid 19 tahun.
Anak sulung daripada 4 adik beradik yang sedang menuntut didalam Tingkatan Enam Atas Sekolah Menengah Syed Ibrahim, Pendang. Anak kepada bendahari Muslimat PAS Cawangan Kpg Baloh.
Beliau merupakan seorang pemidato berbakat yang telah beberapa kali memenangi pertandingan pidato peringkat daerah dan negeri .
Diantara kejayaan beliau adalah
Johan Pidato LHDN 2008 Peringkat Negeri Kedah,
Naib Johan Pidato BPR Peringkat Daerah 2008,
tempat keempat Pidato LHDN 2009 ,
Johan Pidato PNB Peringkat Negeri 2009 dan
Johan Pidato PNB Peringkat Kebangsaan didalam “Pertandingan Pidato Kelab Pelaburan Bijak PNB”.
Nur Shazmiza adalah anak seorang pesara tentera yang mendapat didikan awal peringkat Menengah di Yayasan Khairiah, Kampong Pisang, Baling Kedah dari tingkatan satu hingga tiga. Ibu beliau adalah suri rumah . Di kampong , ayah beliau membuka sebuah kedai runcit untuk menyara penghidupan seharian.
Beliau memang meminati bidang pidato dan bercita-cita menjadi seorang pensyarah.
Diatas kejayaan tersebut beliau mendapat berbagai hadiah daripada PNB termasuk saham bernilai RM 3500.00, wang tunai dan sebuah piala.
Bagi pihak kami, PKWR Pendang telah mengadakan kunjungan hormat kepada beliau dan keluarga serta mengucapkan tahniah diatas kejayaan dan mengharumkan nama Pendang dan Kedah serta mengucapkan syabas dan terus berusaha untuk menempa kejayaan yang lebih baik dimasa akan datang dan mencapai cita-cita beliau menjadi Pensyarah, Insyaallah.
Satu majlis ringkas telah diadakan dirumah beliau malam tadi dengan hidangan mee kari masakan ibu beliau yang berasal dari negeri Selangor.

Selepas itu ana serta Pengerusi HAK , PAS Pendang, En Rusli Mat telah menziarahi keluarga keturunan Siam iaitu Encik Wein ,MKK Kampong Huma , Paya Mat Inson, yang telah meninggal dunia hari Khamis lepas dan berharap anak-anak dan keluarga beliau bersabar diatas kejadian tersebut. Mayat beliau akan dibakar pada hari Selasa ini di watt Paya Mat inson. En Wein merupakan bekas JKKK di kampong tersebut .

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.