Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Thursday, August 20, 2009

Memang sakit betul lah tu!!


Kesian pula ana kat ADUN Kota Siputeh ni, sakit rupanya dia. Dulu masa bulan April sakit juga kot, sampai tak boleh hadir siding, dan bulan Ogos ni memang sakit sungguh. Sebab itulah dia kata tulis surat kepada Speaker pada 10 Ogos , padahal sidang Dewan pada 9 Ogos. Biasanya kalau orang sakit ni, dia pi jumpa doctor dan doctor beri cuti sakit dan jabatan akan diberitahu bahawa dia sakit dan tak boleh pi kerja, tapi Dato’ ini bila hari tu tak boleh pi, tak beritahu pula speaker yang dia sakit, Cuma 10 haribulan baru beri surat kepada speaker, maknanya sakit beliau agak beratlah tu, mungkin masuk wad kot.
Cuma SPR nak tunggu arahan pejabat AG dulu baru nak isytihar kosong atau tidak kerusi tu, walaupun undang-undang tubuh DUN Kedah kata tak pi dua kali berturut-turut boleh lucut jawatan tanpa pengetahuan / beritahu speaker.
Ana tak taulah kalau sekiranya yang tak pi siding dua kali berturut-turut tu dari PR, mungkin terus SPR akan kata kerusi tu kosong walaupun speaker belum tulis surat kepada mereka, ana agak lah.
Kalau macam ni buat apa ada peraturan dewan kalau semuanya nak ditafsirkan oleh AG lagi, dan sudah banyak yang kita lihat , dalam peraturan mana pun kalau yang kena kepada PR mesti tafsirannya mudah dan terus serta tulus, tapi bila kena kepada BN mesti berbelit dan terbelit.
Kita tunggu apa kata AG nanti pasal kekosongan kerusi tu, kerana speaker dah tak ada apa-apa kuasa lagi agaknya selepas PRU ke 12 ni.

Kita sama-sama berdoa moga beliau cepat sembuh dan bertugas semula kalau pejabat AG tolaklah peraturan DUN Kedah tu saperti yang diberitahu kepada kita oleh Speaker Dato' Dr Isa ni, dan kekosongan tu tidak berlaku.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.