Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Saturday, August 22, 2009

Marhaban Ramadhan karim.



Maaf kerana tak sempat nak mengucapkan Selamat Berpuasa kepada semua sahabat dan taulan yang mengenali diri ini , semuga puasa tahun ini akan memberikan penuh keinsafan kepada kita sebagai hamba Allah yang ditugaskan untuk mentadbir bumi ini dengan segalaperaturan dan undang-undang yang telah termaktub sejak sekian lama melalui Nabi Muhammad SAW yang terkandung didalam Alquran dan Sunnah baginda dan mengikut tunjukajar daripada para lama yang sentiasa memberi pedoman dan jalan kearah mencapai keredaan ilahi.
Peninggalan 2 perkara yang disebut didalam hadis rasulullah iaitu Al quran dan hadis jika sekiranya kita perpegang teguh dengannya nescaya kita tidak akan sesat selamanya iaitu Alquran dan sunnah,maka hendaklah itu menjadi pegangan kita sebagai umat Islam , dan yang menjadi pewaris kepada para nabi dan rasul yang sudah tidak ada lagi untuk menyampai risalah kepada kita masa kini adalah para ulama yang ikhlas berjuang untuk menyampaikan risalah para nabi dan rasuldan bukanya para ulama suuk yang mengikut telunjuk dan perintah selain daripada Allah dan rasul yang sudah pasti akan menyelewengkan ummah dari landasan yang benar. Ulama yang benar adalah ulama yang takut hanya kepada Allah dan berjuang mendaulatkan syariat Allah didalamjiwa dan raga mereka.
Moga dengan kehadiran Ramadhan tahun ini, ianya dapat menambahkan lagi keimanan kita kepada Allah dan menambahkan juga amalan kita kepadaNya terutama didalammengejar pahala daripada Allah. Kalu didunia kita emngejar wang ringgit untukmenjadi jutawan, apakah diakhirat yang kita akan kekal didalamnya kelak kita tidak mahu mengejar menjadi billionair pahala yang dijanjikan oleh Allah khususnya didalam bulan Ramadhan yang penuh dengan keberkatan dan ganjaran ini.Apakah Ramadhan ini akan kita biarkan ianya berlalu begitu sahaja tanpa ada sebarang usaha untuk menjana sebanyak pendapatan pahala yang boleh.
Kepada mereka yang selama ini hidup didalam suasan penuh dengan amalan maksiat dan khurafat, diharapinsaflah kalian semua kerana gunakanlah peluang dan ruang di Ramadhan ini untuk mula mendekatkan diri kepada Allah dan terus istiqamah dibawah lindungan Allah sehinggalah kita dijemput menemuinya didalam kiamat kecil nanti.
Kepada mereka yang mengenali Allah hanya semasa berada di Mekah, cubalah kenali Allah semasa kita berada dimana-mana kerana seandainya kita tidak nampak Allah, tetapi Allah sentiasa nampak kita.Takut kepada Allah bukan hanya semasa di Mekah atau Madinah atau semasa berada Arab Saudi, tetapi hendaklah dimana saja dan bila masa juga, kerana ajal dan maut boleh datang tanpa mengira dimana kita berada. Bayangkan kalau kita berada didalam keadaan melakukan maksiat kepada Allah,tiba-tiba kita diambil nyawa oleh Allah,maka amat malanglah akhir hidup kita ini.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.