Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, April 23, 2010

Tak boleh selam, tetiba timbul di Paris

Hairan juga rakyat bila sebut kata kapal selam pertama Malaysia tak boleh tenggelam , jawapan yang diberikan adalah masalah teknikal dan masih dalam gerenti lagi, tok sah gaduh, depa akan repair dan lepas tu elok balik lah.
Cuma apa yang disebut dalam parlimen hari tu, kos RM 450 juta tu adalah kos untuk pengurusan dan 'maintainence ' tetapi yang hairan tu kepada syarikat yang tak pernah punya pengalaman dalam halehwal kapal selam nih.
Tetapi bila baca cerita ni, baru tahu yang itu rupanya sedang disiasat berikutan dakwaan yang berlaku di Perancis sana. Kita disini sudah banyak tahun macam lupa dah ( melayu mudah lupa kata Tun Dr M), kes kapal selam dan komisyen RM 450 juta ni, rupanya Mat Saleh di Perancis tak pernah lupa. Yang ni ana salute Tn Dr M yang kata memang Melayu mudah lupa lah.
Kita tunggu dan lihat apa akan terjadi lepas nih, apakah APCO akan menasihatkan Malaysia lagi dalam hal kes di Paris lepas ni, atau selepas kita hantar memorendum kepada Penyimpan Mohor besar Raja-raja Melayu, maka kerajaan akan tamatkan perjanjian mengambil APCO yang didalamnya ada penasihat Yahudi dan perisik tentera Yahudi daripada terus jadi epnasihat komunikasi Malaysia demi menaikkan balik imej kita dimata luar.
Apa yang paling membimbangkan kita adalah klausa 8(1) dalam perjanjian yang ditandatangani pada 4 Ogos 2009 dengan APCO Worldwide itu adalah berhubung rahsia negara
8(1) All government document and materials used in the course of the services shall be the absolute property of the Government . Any of the documents designated as "confidential" shall be treated as confidential by APCO.

Rahsia Kerajaan adalah rahsia APCO juga.
8(3) APCO may retain a copy of the reports, certification or materials used and prodeced under this agreement for its own record but shall not used the same for purpose unrelated to this agreement without the prior written approval of the Government.
Menariknya sejak bila Yahudi laknatullah yang jadi ALP APCO yang disebut sejarah Yahudi dalam Al quran oleh Allah ni yang patuh kepada perjanjian. Berapa ribu perjanjian dan desakan dunia yang moden hari ni yang mereka patuh?. Tak kan kita nak percaya dengan mereka akan simpan segala rasia dan dokumen kita yang akan jadi milik mereka nanti. yang

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.