Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, November 28, 2010

Ziarah Paya Rawa.


Hujung minggu ni, balik kawasan lepas rehat dari parlimen, sempat melakukan ziarah OKU dan kurang berkemampuan dan beri sedikit bantuan untuk ringankan beban. Itulah pemberian ala kadar sekadar termampu, kita tak terima pun peruntukan RM 500 ribu yang depa terima untuk beri kepada rakyat, tapi bila turun kebawah nampaknya bukan rakyat yang dapat, kroni dan adik beradik depa yang boleh, rakyat susah tetap macam tu juga.Heran juga bila fikirkan, kalaulah jumlah tu dan jumlah yang kami luluskan dalam bajet setiap tahun tu diagihkan dengan cekap dan adil, rasanya tak adalah lagi yang duduk dalam rumah yang daif macam ni.


Beberapa rumah dah dapat dibaiki melalui bantuan yang diberikan baik melalui UPEn negeri dan Pejabat Zakat untuk membantu rakyat dalam tempuh 2 tahun lebih PR perintah ni, dan kita berdoa moga masa akan datang akan bertambah lagilah rezeki untuk kita bantu lagi rakyat yang sememangnya daif segala segi sekarang ini.
Hari ini , Paya Rawa dan Kubang Badak menjadi tempat untuk diziarahi, insyaallah tempat lain akan kita susuli.


Terima kasih MKK En Hashim yang banyak membantu penduduk disitu dan juga para penghulu yang rajin turun padang, moga terus Allah mengekalkan kejayaan, juga SU Cawangan Paya Rawa, Un Sanusi dan AJK sekelian.

Sepuluh rumah sempat ana ziarahi semasa kesempatan hari Ahad hujung minggu ini.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.