Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, July 8, 2008

Family walk




Family walk, begitulah bunyinya satu program yang berlaku dalam kawasan ana setiap hari Jumaat awal bulan. Salah satu program yang dianjurkan oleh Pejabat Daerah dengan kerjasama ahli Majlis Daerah Pendang didalm kawasan Parlimen Pendang . Tujuannya adalah mengumpulkan masyarakat di Pendang untuk mengiratkan silaturrahim dan untuk kenal mengenal antara satu sama lain dan juga untuk melakukan exercise sekadar yang boleh bagi menyihatkan badan, mengeluarkan peluh insyaallah. Ana ni memang sedia termaklum, dulu tu selalu juga buat exercise dengan pergi kebun dan tanam buah-buahan, tapi sekarang ni, nak balik rumah pun tak sempat, kalau balik pun tak sempat nak tengok kebun pun, bahkan yang jauh sikit dari mula beli sampai sekarang tak pernah masuk pun dan yang dekat khabarnya sampai naik hutan balik, terbiar. Mungkin dalam NCER ni, bolehlah minta bantuan nak buat pertanian tanam herba ka, ternak kambing ka, atau tanam serai ka, ikut mana yang sesuai lah.
Dalam Family Walk tu, setiap ahli majlis dikehendaki sumbang hadiah untuk cabutan nombor bertuah, dan ana sempatlah menyampaikan beberapa pemenang, dan yang paling bertuah adalah hadiah basikal dan yang dapat tu kanak-kanak, tahniah kepada dia, isteri ana yang sumbang hadiah tu.
Tuan Pegawai Daerah En Harun Jasin tak dapat hadir kerana sedang bermesyuarat di Ipoh, tak sempat balik.
Walau bagaimana pun , majlis kali ni cukup meriah dan diharap untuk masa depan, ia akan mendapat sambutanyang lebih lagi. Insyaallah.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.