Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Thursday, July 10, 2008

Orang Najib tepuk dada

Tertarik ana bila mendapat gambaran dari berita kelmarin, Pak lah akan berhenti daripada jadi PM pada Jun 2010, masa yang akan diambil oleh beliau untuk membasmi kemiskinan tegar, ujar beliau. Oleh itu, maka bersorak gembiralah orang Najib menghadapi suasana kelmarin, bakal PM pada 2010. Tapi tahukah kita bahawa dengan kenaikan harga minyak 78 sen vbaru-baru ini, mengikut kajian rambang dan ulasan Dr Jeyasuria kemiskinan rakyat mnegara ini bertambah menjadi 30 % kerana kuasa beri rakyat menurun dan inflasi menaik, rakyat sekarang semakin miskin wahai PM, macamana nak hapuskan kemiskinan tegar 2010 nanti. Janji Pak Lah nak hapuskan penagih atau penagih sifar menjelang 2015 terpaksa ditanggung oleh Najib lepas ni pulak, itu pun satu lagi haru-biru yang terpaksa dia hadapi.
Saya nampak satu lagi suasana yang terpaksa dihadapi oleh DS Najib dan Paklah ni, kerana kalau syarat nak kekal jawatan presiden, maka dengan syarat Pak Lah ni maka Najib tak berdaya nak lawan Presiden ni, lalu bila Paklah menang jadi presiden, maka Najib tak berpeluang lagi jadi presiden lepas tu.
Satu lagi kemungkinan yang boleh kita rasa, bila dah jadi presiden, maka kes Bala dan kes yang lain-lain akan paklah kata on, maka orang yang terbabit namanya pun akan terkena terus macam skrip. Maka dalam masa dua tahun, mungkin Najib dan Rosmah akan terpalit lalu bila tiba 2010 maka wajah mereka sudah berada ditempat lain.
Satu lagi yang ana agak bermacam boleh terjadi dalam masa 2 tahun ni, mungkin bila usul tak percaya ni tercapai Isnin ni, maka najib terus akan boleh ambil alih jadi PM, atau akan ada PR sertamerta oleh Paklah, maka BN akan kalah teruk kali ni, langsung peluang Najib akan lupus, atau ahli BN akan beralih ke PR sebagaimana yang dicadangkan sebelum ni, maka suasana 2010 akan terluus dari benak pemikiran Najib la.
itu ana agak saja, tunggu dan lihat.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.