Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, October 22, 2008

Emak borek anak rintik!

PEMILIHAN PUTERI JERLUN DIDAKWA DICEMARI RASUAH

AIR HITAM: Bekas Ketua Puteri Umno bahagian Jerlun, Afiza Ahmad mendakwa pemilihan jawatan sayap itu, Khamis lalu, tercemar berikutan berlakunya politik wang untuk membeli undi perwakilan.

Afiza yang melepaskan jawatan itu berikutan melepasi had umur, berkata beliau mendapat maklumat dan bukti daripada beberapa perwakilan yang mendakwa mereka disogok pihak tertentu sebelum mesyuarat pada malam Jumaat lalu yang diadakan di Wisma Jerlun dekat sini.

"Ramai perwakilan mendakwa diberi sogokan antara RM20 dan RM150 mengikut jawatan yang disandang masing-masing di peringkat cawangan supaya memilih calon tertentu pada pemilihan Puteri bahagian.

"Berikutan itu, saya menulis surat melaporkan gejala itu kepada Jawatankuasa Disiplin Umno di ibu pejabat parti supaya kes disiasat," katanya di sini, semalam.
Baling Kerusi Dalam Mesyuarat UMNO !! Biasalah tu... - Malaysiakini
Sabtu lalu, Persidangan Wanita Umno Bahagian Kuala Selangor kecoh dengan insiden baling kerusi dan tindakan keluar dewan oleh beberapa perwakilan cawangan berpunca daripada bantahan mereka terhadap tindakan Pengerusi Tetap bahagian itu, Zaini Khalid yang tidak memberi peluang kepada perwakilan terbabit untuk mencadangkan 10 nama perwakilan cawangan bagi menghadiri mesyuarat bahagian.

Baling Kerusi Dalam Mesyuarat UMNO !! Biasalah tu... - Malaysiakini

Sabtu lalu, Persidangan Wanita Umno Bahagian Kuala Selangor kecoh dengan insiden baling kerusi dan tindakan keluar dewan oleh beberapa perwakilan cawangan berpunca daripada bantahan mereka terhadap tindakan Pengerusi Tetap bahagian itu, Zaini Khalid yang tidak memberi peluang kepada perwakilan terbabit untuk mencadangkan 10 nama perwakilan cawangan bagi menghadiri mesyuarat bahagian.
Kejadian berlaku tak sampai seminggu seorang guru sekolah itu dibelasah

KANGAR: Sekolah Menengah Perlis (SMP) di sini yang digemparkan dengan insiden pelajar perempuan belasah guru, Khamis lalu, sekali lagi digemparkan dengan insiden sepak terajang apabila dua kumpulan pelajar sekolah itu terbabit dalam satu pergaduhan.

Kejadian jam 11 pagi itu berlaku kurang seminggu selepas seorang pelajar tingkatan dua sekolah berkenaan menyerang dan menerajang guru perempuan dalam kelas 2A9, Khamis lalu.

Difahamkan, dalam kejadian semalam, 15 hingga 20 pelajar lelaki sekolah itu terbabit dalam pergaduhan dipercayai berpunca daripada salah faham.


Ana cuma nak antum komen apa yang ada dibelakang baju pelajar yang berada ditengah tu, lambang apa tu. Itulah gambar pelajar yang dibawa ke IPD mengikut cerita diatas tu.


Rasuah dan baling kerusi menjelang perhimpunan UMNO. Itu masalah depa, tapi apa yang ana nak kongsi agar ianya tak menjadi darah daging dalam masyarakat kita mutakhir ini kalau mereka dari jenis ini diberi peluang untuk terus memerintah kita lagi. Lihatlah betapa negara makin mencorot didalam index persepti rasuah dan tengok pula perangan anak sekolah kita yang disiarkan oleh akhbar perdana 2-3 hari ni. Di Perlis, negeri nun jauh di utara Malaysia, pelajar perempuan tingkatan 2 , sudah pandai membelasah cikgu perempuan atas alasan menegur kerana kerja sekolah lanbat buat sampai cikgu tu terpaksa buat laporan polis kerana takutkan keselamatan beliau terjejas, nasib baik tak ditahan dibawah ISA oleh DS Syed Hamid, menteri Dalam Negeri sabagaimana beliau lakukan dan jelaskan dalam penahanan pemberita SCJP tempoh hari.
Begitu juga dengan penahanan beberapa pelajar lelaki desekolah yang sama kerana bergaduh, dan juga cerita seorang pelajar yang terpaksa membawa balik tanganya yang putus ditetak rakan beliau dalam bakul motosikal beliau.
Ini semua gejala hasil dari tiadanya didikan tatasusila moral dan agama yang baik diberikan hasil didikan kita kepada anak-anak dizaman mutakhir ini.
Adat sudah letak tepi, moral sudah dipinggirkan dan nilai kasih dan sayang sudah tidak mendasari kehidupan kita lagi. Itulah sebabnya kita sekarang ini berada dalam suasana yang tegang dan panas, sampai menteri pun silap sikit dah nak tahan rakyat dibawah ISA, konon untuk keselamatan individu tersebut.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.