Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Saturday, October 25, 2008

Library Akedami Islam runtuh dalam bumi.?? betul ke!!

Ana tak tau samada berita pasal Akedami Islam UM yang dah runtuh Library nya masuk berita ke tidak, sebab perkara ni ana dapat tahu hanya melalui perbahasan YB Ust Nasir, Padang Terap pada 21 Oktober lalu . Oleh kerana malam masa dia bahas tu, dan tak ada sapa pun Menteri yang hadir kecuali Dato' Nazri yang jaga Parlimen, maka tak lah heboh sangat.

Apa yang sedihnya, banyak buku, kitab dan tesis yang jatuh dalam bumi yang runtuh tu dan khabarnya hampir habis library tu punya kandungan masuk dalam tanah runtuh. Mengikut empunya cerita sahabt yang lama yang pernah mengaji disitu dulu, mereka kata ada lubang besar yang ditimbus disitu dulu dan dibuat bengunan mi segera dan diduduki tanpa ada CF, wallah Aklam ana tak tau , kena siasat la tengok. Kalau macam tu punya cerita kalau benar, amat malang la kita. Padan la tak boleh masuk ranking dunia pun, dalam kalangan 200 pun tak boleh masuk, cukup leceh la. Padahal U di Taiwan dan Singapore pun boleh masuk. Ana harap ada la beritu agar rakyat tahu segala yang berlaku, jangan nak susup dari pengetahuan rakyat la, nanti rakyat meluat lagi.

Satu perkara yang nasib baiknya, ia berlaku diawal pagi 21 Hb tu, masa student tak ada mentelaah kitab, kalau tidak habis menemui ajal mereka dalam library tu.
Syukurlah kita kerana Allah masih sayangkan nyanwa student kita lagi.
Berapa jumlah kerugian yang hilang, ana tunggu jawapan daripada pihak KPT lah.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.