Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Saturday, October 25, 2008

Hentikan fitnah dan kembali kepada kebenaran.



Amboi-amboi, TV3 sedapnya cakap, kata wakil rakyat Kerajaan PAS pi makan angin luar negara ketika banjir berlaku. Lain kali siasat la dulu sebelum buat berita. Tak kan TV3 nak masuk group Utusan Malaysia kot, bila keluar berita semua orang dah pandang tak kisah lagi, macam berita basi, semua orang dah nampak kalau UM atau TV3 keluar berita, dah tentu nak putar belit punya, pasal tu disebut tiga suku la, meloya la, macam-macam gelaran lagi, maklumlah sekarang ni dah banyak alternatif news yang rakyat boleh baca dan tonton, maka mereka yang masih ditakok lama tu dah tak diminati oleh rakyat lagi la.

Sebenarnya MB dan hanya dua EXCO yang pergi luar negara atas urusan pelaburan disana, pergi 19 hb dan banjir mari 21 hb, jadi mana la nak sangka macam tu nak jadi, lagi pun yang ada masih ramai lagi, alhamdulillah semua dah selesai jalankan tugas masing-masing. Ada EXCO dan ada wakil rakyat yang mambantu menyelesaikan masalah disamping jabatan persekutuan dan negeri yang sama-sama membanting tulang membantu mangsa dipusat pemindahan dan dirumah .

Bagi ana di Pendang, bersyukur kerana sebaik saja berlaku, EXCO Dato' Hj Mohd Taulan dan YB Ust Aishah Ghazali telah datang menziarahi dan menghulur bantuan kepada mangsa yang berpindah dan ana sebaik balik dari parlimen terus menziarahi mereka dan besoknya terus melawat kawasan yang terkena banjir.

Tetapi kita memang la macam tu , banyak mana pi ziarah pun, tak kan masuk berita dan akhbar punya. Harap berita macam ni la yang nak masuk, buat berita sendiri dan siar sendiri. Itulah adilnya kerajaan BN yang dah nak lupus dari muka bumi Allah ni akibat politik wang yang diakui oleh Menteri UMNO sendiri. Kita doakan moga manusia species yang mengkhianati bangsa sendiri dan umat sendiri ini cepat-cepat Allah gantikan dengan yang lebih ikhlas berjuang demi agama , bangsa dan negara.
Ana marah sungguh dengan depa ni, pasai jalan kampong yang berapa duit tu pun nak didiskriminasi, contoh jalan pi Paya Nedam Seberang, dah merdeka sampai berapa puluh tahun, tak nak diturap. padahal orang Islam semuanya duk situ, setiap kali masuk dalam list, pengkhianat ni la yang buangkan dari senarai, begitu juga dengan setiap pampasan ribut ka, banjir ka, selalu mereka jenis species ni lah yang selalu buat diskriminasi kepada bangsa sendiri. Macam di Banggul Sanai baru ni, padi dah tuai dah, masih lagi claim dengan MADA kata kena banjir dan dapat pampasan, tapi yang masih dok dalam banjir, tenggelam sungguh dan rosak padi , bukan dari group depa, tak dapat, kalau dapat pun sikit sangat, kalau depa 5 ratus, yang orang lain 100 satu relong, macam mana rakyat tak marah, la ni semua bangsa sudah nampak dah kezaliman depa ni, pasai tu 8 Mac lalu pakat kena tolak belaka. Kalau dengan bangsa sendiri pun sanggup buat naya, bayangkan dengan orang lain, sudah tentu lebih lagi la. Alah macam Tun Musa Hitan dan DS Rais Yatim kata la, kalau tak ada api tak kan nak ada asap kut.


Cuma ana ingin mengucapkan tahniah kepada MB Kedah kerana sesampai saja di Penang, terus baritahu nak ziarah mangsa banjir di Pendang sebelum sempat balik kerumah tengok anak isteri . Kata beliau , dia sentiasa monitor keadaan banjir dari sana dan mendapat maklumat terkini melalui EXCO dan kakitangan kita.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.