Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Saturday, October 25, 2008

Kebakaran dalam banjir.

Kun Fayakun, itu kuasa Allah taala. Apa yang berlaku atas kehendaknya dan tidak ada siapa yang boleh menghalang.
Siang tadi, pada awal pagi satu kebakaran berlaku di Tanjung Radin, dalam kawasan ana dan satu lagi berlaku disebelah petang di Kpg Bukit Kokbah, rumah tuan Hj Daud.

Ana sempat meziarahi rumah yang pertama tadi dan mengucapkan takziah atas musibah ini dan apa yang sedihnya rumah beliau baru saya terkena banjir dan air banjir masih lagi ada dikeliling rumah tetapi oleh kerana jalan masuk sempit, maka lori bomba tak dapat datang dengan cepat dan terpaksa buka sampai 5 gulong hos untuk sembur air. Walau bagaimana pun, tida kemalangan nyawa berlaku , kita berdoa agar beliau bersabar .

Pagi ni ada juga menziarahi rumah Tuan Hj Daud di Bukit Kokbah juga mengalami kebakaran petang semalam. Juga hanys habis satu rumah yang indah dan diperbuat dari kayu cengal. Nasib baik isteri beliau yang lumpuh sempat dibawa keluar oleh pembantu yang berada dirumah ketika itu, mengiku Tuan Hj Daud beliau berada di Sungai Daun atas urusan sawah disana.

Maklumat awal yang kita dapati , ramai yang berkata mereka nampak api dikabel letrin dan sebuah lagi rumah yang ada berdekatan juga kelihatan api muncul dikabel, nasib baik bomba sempat memadam api tersebut. Saya harap TNB dapat jalankan siasatan kenapa api boleh muncul dikabl letrik, kerana lebih voltan atau sebab yang lain.

Dirayu kalau sesiapa yang berhajat membantu kedua mereka bolehlah menghantar sumbangan ikhlas kepada

Pejabat Pas KAWASAN Pendang, KM 3, Jalan Sg Tiang, Gajah Mati 06700, Pendang, Kedah.
atas nama PAS Kawasan Pendang, ditulis kebakaran dibelakang cek atau lajnah kebajikan PAS Kedah no acc 020011010006747 BIMB.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.