Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, November 17, 2008

Jadi ke demo bogel ni!!!

Assalamualaikum wm. wb.

Tertarik ana bila MB Kelantan kata lembu pun pandai tutup kemaluan. Kalau kita pergi ke Mekah, ditengah perjalanan antara Mekah dan Madinah kita akan terjumpa ramai pengembala Badwi yang memelihara kibash , dan kalau diperhati ekor kibash memang besar berbanding dengan kambing biri-biri kita disini. Maknanya kalau haiwan pun pandai tutup kemaluan mereka sampai tak nampal tempat kencing mereka tu, maka amat aib dan malu bila dalam negara kita ada manusia yang nak demo bogel didepan orang ramai , puncanya hanya marah pasal kenaikan kadar sewa PPR di Selangor.

Memang menarik isu ini, semasa ana berada di Pokok Sena kerana melakukan pemeriksaan Kesihatan peserta KBS hujung minggu lalu, ana didatangi 2 petugas RTM menemuramah ana mengenai isu ini, ana hanya kata kalau mereka nak buat juga, memang macam orang utan di Sepiluk, Sabah la. Bahkan mereka ini Islam pula, lihat pada nama memang nama Melayu dan Islam , tetapi kalau di Indonesia atau Singapura ramai sebangsa kita tapi kristian, dan kalau di Pantai Rawai Puket, mereka itu tidak menganut agama Islam. Macam gambar yang ana letak ditepi blog ini, mereka cakap Melayu fasih macam orang Kedah, tetapi tidak berugama Islam. Mereka kata keturunan asal Melayu Perlis, dari keturunan Lebai Man.




Berbalik isu demo bogel ni, ana kata kat RTM, tak kan tak ada cara lain untuk menyelesaikan masalah, nak demo pun, pakai la baju dan seluar ke, macam kita buat demo bersih tu, cuma polis je yang marah, tapi kalau demo bogel bukan setakat polis, Pejabat Mufti dan Pejabat Ugama pun marah, tapi satu yang tak akan marah sampai bila-bila adalah Syaitan dan Iblis. Jadi ana nasihatkan mereka adakan rundingan, hantar memorandun dan lain-lain cara yang lebih bersifat manusia dan bukan bersifat orang utan. Sebab setahu ana, TS Khalid ni, seorang MB yang lembut dan boleh dibawa berunding dan boleh menerima pandangan dan sanggup menyelesaikan masalah. Kalau demo bogel. bukan setakat masalah tak selesai, malu pula kepada orang lain bahkan seluruh dunia akan tahu dan ini akan meletakkan Malaysia dalam Guiness Book of World Record sebagai negara Asia pertama dalam wujudnya demo bogel ini. Tak tahulah ana temuramah tu keluar ke tidak dalam berita atau rencana RTM tuh .Biasanya kalau kita yang cakap, jauh keretapi dari rel lah nak keluar kat RTM.

Kalau dinegara barat pun, hanya tempat tertentu saja yang dilaporkan adanya tempat tempat macam ni, tetapi kalau si Ramlan Abu Bakar ni jadi buat demo, maka ana rasa inilah sejarah dalam negara Islam Hadhari yang bakal berkubur bersama pemergian Pak Lah nanti.

Nampaknya isu ini akan hampir selesai dengan pengumuman EXCO Perumahan Selangor YB Iskandar bahawa sewa tetap sama, cuma mereka yang berpendapatan dibawah RM 1500.00 akan diberi bantuan untuk meringankan sewa tersebut. Maknanya mereka tidak akan membayar jumlah 250 saperti orang lain kerana tidak mampu.

Kalau kita lihat dan tinjau PPR di Selangor, memang kita dapati banyak juga rumah tu yang tidak diduduki oleh penghuni sendiri, tetapi disewa kepada penyewa dan tuannya kadang-kadang ada rumah lain atau mencari kawasan setinggan lain untuk menempatkan diri mereka disana.

Walau bagaimanapun, syukur kalau isu ini selesai tanpa adanya demo bogel ini kerana kita tak mahu agama Islam sekali lagi akan dicemari oleh manusia yang setaraf otaknya dengan Orang utan ni. Moga kita terhindar dari dosa . Harapan ramai agar sesiapa yang kenal Sdr Ramlan Abu Bakar yang akan menjadi tekong demo ni tolong siasat latar belakang dia dan masukkan dalam berita diinternet ke dan hebahkan kepada umum siapa dia ni sebenarnya agar mudah kita kenal dan dilain kali kalau ada apa-apa masalah yang berhubung dengan demo kita boleh panggil dia sekali untuk join sama. Kalau boleh gambarnya sekali . wassalam.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.