Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, August 2, 2009

Awat ! depa juga langgar undang-undang!!


Sungguh hebat Polis di Malaysia ni sekarang, orang belum buat apa-apa depa sudah tau apa yang nak dibuat. Pukul 11 sudah tangkap orang dan alasan nak buat himpunan yang dihalalkan oleh perlembagaan. Memang rakyat tahu, ini semua arahan dari salah seorang anggota kabinet yang jaga polis lah, yang takut nak berdebat dengan Dato' Mahfuz masa dia jadi ketua pemuda PAS dulu dan auw, auw , auw.....jadi apa dah lupa dah.!
Mana law yang depa ikut tak tau, tahan dahla lebih dari 24 jam tanpa reman dan tangkap sebelum seseorang belum pun buat apa-apa benda pun, bahkan ada yang baru sampai dari Seremban di stesyen KTM KL dah kena cekup,kesian anak makcik tu,lepas ni jangan bagi peluang BN menang lagi mak cik noo. Kalau orang Soromban dah meluat kat BN, orang Rombau tak mau undi BN, orang Jolobu dah fedup dengan BN, nanti N9 akan jatuh ketangan PR, baru lah boleh kita buat yang tak terfikir BN nak buat, baru lah pegawai buat kerja senang tak la macam Menteri Agro tu kata tak boleh hadiri mesyuarat dalam negeri yang guna tanah dan air dari negeri pakatan tapi nak mesyuarat tak boleh, mana pi akai tak tau.
Ada juga Mak Cik dengan anak kecil remaja yang baru keluar dari membeli-belah di Sogo pukul 1.30 petang dah kena cekup, ni polis kerja tak pakai akai la ni, ni macam ada orang selalu sebut limau purut tiga serangkai, tak dak hati perut kurang akai.
Memang hebat Polis Malaysia sekarang ni di bawah DS Hishamuddin dan DS Najib, belum buat dema dah tau apa nak berlaku dalam hati seseorang, tinggi sungguh kasyaf mereka dua sepupu ni, maklumlah yang sorang tu baru dapat ilham didepan pintu Kaabah kut.

Kalaulah tindakan berani ni polis lakukan terhadap penjenayah ana rasa aman negara kita, belum buat jenayah dah tangkap mungkin taukeh emas dan para peniaga akan lebih sanjung polis kerana dapat cegah jenayah sebelum ia dilakukan , tidaklah apabila kes pembunuhan dalam lokap terjadi macam kes Kugan, sampai la ni belum didakwa orang tersebut, padahal ia berlaku dalam lokap. Tak kan tak jumpa siapa pelakunya, nak kena tubuh suruhanjaya diraja lagi ke macam kes mata lebam DSAI dulu tu baru tau siapa pelakunya, maklumlah kawan siasat kawan, you scratch my back, i scratch your back.
Memang dengan rakyat depa hebat la, pasai rakyat pergi demo yang sah dalam perlembagaan dalam keadaan tak bawa apa-apa senjata, tetapi dengan mat rempit kat KL pun la ni polis sudah mati angin sampai orang ramai sudah tak bergantung kepada polis lagi dah la ni nak benteras mat rempit terutama di KL, tunggu sampai depa sedar sendiri la , berdoalah kita semua . Harap-harap pak polisi kita juga akan sedar keterlanjuran mereka dan mohon maaf kepada rakyat semua.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.