Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Saturday, August 8, 2009

santuni Ibu tunggal.

Syurga dibawah telapak kaki ibu, begitulah bunyi Hadis Rasulullah saw . Setiap insane yang wujud dimuka bumi ini pasti ada mempunyai ibu, kecuali Nabi Adam alaihissalam. Oleh itu jasa ibu melahirkan kita diganjarkan oleh Nabi saw dengan balasan syurga kepada sesiapa yang menyantuni ibu dan neraka bagi mereka yang derhaka kepada ibu.
Namun menjadi lumrah kehidupan manusia bukan semua perkahwinan itu kekal hingga keakhir hayat, ikatan perkahwinan atau jodoh ditentukan Allah, tiada siapa pun yang tahu bilakah perpisahan ini berlaku.

Memandangkan keperluan golongan ini yang kebiasaannya terpinggir, maka semalam pada 7 Ogos 2009, ana dengan kerjasama MK Kpg Kubang Pisang dan Syarikat Maal Hijrah telah membuat program member sumbangan kepada ibu-ibu tunggal ini serta warga emas. Program juga mendapat kerjasama daripada Dewan Muslimat PAS Pendang dengan mengan menghulurkan sedikit wang tunai kepada setiap penerima.
Terima kasih kepada semua yang terlibat.

Dalam ucapan ana sebelum penyampaian sumbangan , ana menyeru agar semua pihak yang ada dicawangan agar memantau semua pihak yang masih memerlukan bantuan terutama sekali kaum ibu yang terpinggir yang tidak mampu mencari rezeki dan juga mereka yang daif kerana semua ini dapat disalorkan melalui usahasama MKK dan pejabat Daerah serta juga Pejabat Kebajikan dan Pejabat Zakat yang sentiasa juga menyumbang sumbangan kepada golongan ini.

Disamping itu ana juga menyeru agar semua pihak bekerja keras untuk terus memantapkan kerajaan negeri yang baru berusia 500 hari ini kerana pihak pembangkang sudah bermacam cara melakukan onar agar kerajaan PR Kedah ini jatuh saperti apa yang mereka lakukan di Perak. Mereka pernah berusaha member ADUN Bukit Selambau dan ugutan terhadap beliau dan anak-anak sehingga memaksa beliau meletak jawatan kerana tidak tahan dengan ugutan tersebut. Isu pusat penyembelihan babi yang sudah berlarutan dizaman BN memerintah sekian lama juga dijadikan isu sehingga satu ketika pihak DAP juga terpancut keluar sebentar, nasib baik setelah penerangan jitu diberikan , maka mereka tidak jadi untuk kelau dari pakatan. Kemudian dibuat pula tohmahan terhadap dua petugas di pejabat MB berhubung dengan soal balak di Bukit Kachi, Kubang Pasu, tertapi ternyata semuanya itu tohmahan dengan dokumen palsu sehingga memaksa satu tindakan mahkamah balas diambil kepada pihak yang sanggup memalsukan surat sumpah dan peguam.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.