Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, March 30, 2010

Nak merokok lagi?

Penemuan terbaru yang telah dibuat di Belanda menunjukkan ada syarikat yang membuat penapis ( filter) rokok yang dihisap dengan mencampurkan Hemoglobin darah babi ( sejenis protein dalam darah) , untuk memerangkap bahan kimia toksik yang ada semasa sipenghisap menghisap rokok .
Dah bermcam kaedah digunakan untuk menghalang budaya menghisap rokok yang membakar duit dikalangan umat Islam diseluruh dunia , fatwa sudah, membantu yahudi sudah, kini menghisap darh babi didedahkan oleh Prof Chapman dari Australia ini diharap dapat menyedarkan kita umat Islam akan budaya yang tidak mendatangkan keuntungan ini.
Harap lepas ini jangan ada pihak menyeru JAKIM suruh letak tanda halal pada kotak rokok sudahlah.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.