Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, March 30, 2010

Terengganu Darul runtuh

Sekarang ni sebut saja Negeri Terengganu, rakyat akan teringat bangunan runtuh, atau sebut saja runtuh, maka rakyat akan nampak negeri Terengganu. Yang jelas ternampak hasil dari penarikan balik royalti inilah yang menyebabkan berlakunya segala macam runtuh dan roboh di negeri penyu bertelor tersebut.
Memang hak rakyat Terengganu dinafikan oleh PM terdahulu disambung pula oleh Pak Lah dan kini DS Najib, maka kini Kelantan pula akan mengalami situasi yang sama saperti di Terengganu kalaulah Royalti yang termaktub dalam perjanjian Akta Pembangunan Petrolium 1974 itu dilanggari oleh kerajaan BN Pusat nanti, tunggulah segala keruntuhan bukan saja dari aspek perjanjian dan perundangan tetapi juga dari aspek fizikal dan pembangunan kerana duit sudah tidak disalurkan kepada saluran yang betul dan benar.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.