Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, June 29, 2010

Jaga dalam selimut dulu!

Gajah depan mata tak kelih, kuman diseberang Tambak Johor kelihatan, mungkin itulah perumpamaan yang modern yang boleh dibuat kepada pereka cerita yang nak mencari glamour menjelang PRU 13 nanti pasal apa yang berlaku di Selangor , negeri terkaya idaman pemimpin UMNO dan BN yang gila talak semuanya, maklumlah dah tak berapa dapat nak cekau segala mak nenek hasil mahsul negeri tersebut, maka kisah dalam selimut orang pun depanak kacau.
Bayangkan bila PKR ubah ketuanya di Selangor daripada MB kepada ADUN Bukit Antarabangsa YB Azmin Ali pun heboh seluruh benua pasal kononnya nak nak melingkup puak-puak ni dah, maka tepuk tanganlah sang yu bila disangkanya jong dah nak pecah.
Kenapa hal yang sama yang telah berbelas bulan bahkan hampir nak basi berlaku dinegeri yang lain yang depa perintah nak sedar ke.
Lihat Trengganu yang mana berlaku pergaduhan besar antara Deris Jusoh dengan Mat Said sampai Sultan pun depa dah sanggup kata macam-macam , sehingga MB orang lain dan ketua perhubungan depa pula orang lain, pasai apa tak nak bising yang tu dulu nih. Begitu juga dengan negeri yang hanya besar kelemboi, sama dengan satu daerah di Kedah yang pernah ugut pusat nak dapat royalti minyak sama, melainkan minyak gamat boleh kot, Perlis dimana MB orang lain dan Ketua Perhubungan depa juga orang lain, YAb Mat Isa Sabu jadi MB padahal MB Pencen yang bawa menantu serah borang UMNO jadi ketua perhubungan tak bising pun, atau pun kerana kudis dah merebak jadi pekong yang besar dan tak dapat diubati lagi dah kot, begitu juga dengan negeri ana Kedah, elok-elok bekas MB YB Dato' Mahathir Khalid jadi Ketua Perhubunganm dilantik orang nun dari semporna lagi bin Afdal menjadi ketua perhubunga, tak ka haru biru habis sampai ramai ADUN nak letak jawatan pasai duit tak turun nak buat program. Kesian juga ana dengar cerita seorang ADUN di Kedah yang kena buang pasal tuang sidang ( macam budak sekolah kena pecat, tapi pasal buli kawan sampai mati di RMC), tak dapat nak bayar kos isteri sakit dan kereta Mercedes kena tarik tak larat bayar ansuran bulanan dah, apasal tak nak bawa masuk surat khabar dan nak komen apa-apa pun?.
Nampak sangat apa yang depa buat tu, OK semua, kalau orang lain buat . sah berpecah dan nak hancur. Lihat apa yang terjadi pada UMNO Rantau Panjang, sampai dua mesyuarat serentah dan yang best tu NP depa pi kedua-dua tempat pulak tu, mana perlembagaan yang leleskan perkara macam tu, sampai TP pun naik penaning apa yang berlaku dalam parti depa ni, benda berlaku di Rantau Panjang, TP dok di Jakarta boleh pening, tak ke haru namanya.
Biarkan Luncai terjun dengan labu-labunya.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.