Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, June 30, 2010

Lain yang makan lain yang kenyang!

Orang lain yang makan, orang lain yang kenyang. Itulah yang terjadi kalau perjuangan tidak ikhlas dan niat hendak menipu.
Ana kesihan melihat pembohongan yang dibuat oleh orang besar Perlis negeri besar kelemboi ini terhadap rakan dan kawan kita yang ditipu konon nak berjumpa dengan PM , tiba-tiba dibawa masuk dewan dan dikatakan menyerah borang menjadi ulamak muda UMNO. Siapa tak marah kalau nak pergunakan orang tapi buat tipu macam tu.
UMNO memang macam tu, ana teringat lagi masa PRK Pendang pada 2002, ketika ana jadi calon lawan Datuk Osman Abdul di Pendang dulu selepas kematian Allahyarhan Dato' Hj Fadhil Nor, macam tu juga depa bawa cerita, seorang Ketua Pemuda PAS cawangan dikunjungi oleh seorang tertentu menyatakan akan diberi bantuan , lalu KP beliau diambil dan diarahkan untuk mengambil bantuan tersebut di Pejabat UMNO , lalu beliau pun setelah pulang dari kerja sawah diberitahu oleh isteri terus kepejabat tersebut untuk mengambil kembali KP beliau , beliau tak bercadang pun nak ambil bantuan tersebut, tetapi oleh kerana KP telah diambil maka terpaksa pergi juga untuk ambil KP tersebut kerana PRK dah dekat takut nanti tak boleh mengundi, maka beliau pun pergi dan amat terkejut bila sampai kepada acara mengambil KP beliau, jurugambar datang dan mengambil gambar beliau dan keesokan harinya terpampang dalan surat khabar bahawa beliau telah menyerah borang menjadi ahli UMNO, maka apa lagi kelam kabut kami mendapatkan penjelasan daripada beliau dan setelah puas dicari punca baru dapat tahu itulah penipuan yang dilakukan.
Dalam hal ulamak muda ini, ada sikit pun tak hairan kalau depa nak sebut 1000 ke, yang serah borang dan ambil gambar sekali, kerana taktik ini pernah ana sendiri alami.
Cuma apa yang menarik dalam perkara ini adalah bila mereka dikatakan sudah jadi ahli ulamak muda UMNO konon, tapi setiap malam dijemput oleh PAS dan Pakatan Rakyat untuk berceramah menceritakan detik mereka dibawa pusing The Mall dan masuk dewan di pejabat UMNO untuk berjumpa DS Najib, kemudian dikatakan serah borang.
Satu rahmat juga , menambah lagi jumlah penceramah Pakatan Rakyat, tanda Allah nak beri kemenangan, InsyaALLAH.
Cerita selanjutnya disini.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.