Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, August 30, 2010

Cemar imej Islam, mana satu ni?.







Kalaulah begini apa pula mereka nak kata.



Hari tu bila YB Teo masuk surau,bermacam disebut dan ditohmah, dari UMNO BN hinggalah kepada sebuah NGO yang sokong YB Kamal Alan Nathan di Hulu Selangor, kononnya YB ini mencemarkan imej Islam , tetapi ana nak tanya pembaca sekelian, diantara yang dipaparkan dibawah ini, yang mana contoh yang dikatakan mencemar imej Islam itu sendiri.
YB Teo dan YB Hannah Yeoh ni nampak sudah boleh serasi dengan peraturan yang ditetapkan didalam masjid atau surau tetapi yang sedihnya yang satu lagi ni.

Ada yang mengaku Islam, tetapi lagak gayanya saperti tidak mengikut apa yang termaktub didalam Al Quran dan Hadis, apakah ini boleh kita kata sesuai dan tak mencemar imej Islam, ada pula yang bukan Islam tetapi juga tak patuh dengan apa juga peraturan yang terdapat didalam Al Quran dan Hadis kerana memang mereka bukan Islam, agaknyalah yang mana satu mencemarkan imej Islam?

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.