Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Thursday, October 14, 2010

tak kan nak biax saja kot Hisham! siasat la tengok,,

KUALA LUMPUR - Kementerian Dalam Negeri tidak bercadang untuk membuat siasatan ke atas dakwaan bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan bahawa terdapat campur tangan pihak ketiga dalam urusan polis.

Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, kementerian juga tidak bercadang untuk mengambil tindakan ke atas dakwaan tersebut.

Beliau berkata demikian dalam jawapan bertulis kepada Lim Guan Eng (DAP-Bagan) yang ingin tahu hasil siasatan dakwaan bekas Ketua Polis Negara itu, pada persidangan Dewan Rakyat di sini, semalam.

Pada 6 September lepas, Musa melahirkan kekecewaannya dengan tindakan sesetengah pihak yang mencampuri urusan Polis Diraja Malaysia (PDRM) ketika badan keselamatan negara itu mengawal ketenteraman awam dan menahan mereka yang menyalahi undang-undang.

Kementerian berkenaan kemudiannya menafikan dakwaan tersebut. - Bernama

Tu dia , kena atas batang hidung sendiri, kata tak perlu, dan tak akan ambil tindakan keatas Musa Hassan pun. Tapi kalau kena orang lain, belum sempat habis tulis report polis, terus arah siasat, kes belum tentu apa-apa dah terus arahkan siasatan, lepas tu buat heboh dalam berita dan putar belit cerita. Dalam hal ini ana kesian juga kat Musa Hassan ni, jenuh dia dok kelepiax masa jadi KPN dulu, kata dia ada pihak ketiga yang selalu ganggu dia, entah manusia entah hantu raya , entah jin atau pelesit dia tak cakap pula, tapi bila pencen baru dia habax ada pihak ketiga yang ganggu, bila rakyat suruh siasat siapa dia, Menteri kata tak perlu, padahal yang kata ganggu itu bukan sembarangan orang, tapi bekas ketua polis negar, apa la nak jadi dengan polis Malaysia ni nanti tak tahulah kita.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.