Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, November 30, 2008

Orang dah jatuh, nak naik semula kena cari ruang untuk dapat sokongan!.
Itu saja ulasan ana apabila harian Sinar menanya ana tentang DS Chua Sui Lek berkenaan ketuanan Melayu. Beliau dah berhenti daripada jawatan Menteri Kesihatan hari tu kerana kes video sex yang disebarkan oleh mereka yang menjadi musuh politik beliau dan tak diangkat jadi calon masa PRU 12 lalu, maka sekarang sudah tidak ada kerja lagi, tetapi dalam pemilihan MCA beliau menang timbalan Presiden.
Kita terdengar juga katanya bekas SUA MCA dah hantar surat nak letak jawatan, tetapi tiba-tiba masa kementerian ada soalan KPKT minggu lepas dia datang jawab soalan, maka heran seluruh dunia yang orang sudah kalah masih jadi menteri. Mungkin itu kaedah dan cara MCA layan orang dia, tidak macam UMNO, dah kalah MT, terus kena buang jawatan macam Menteri KPT dulu, Datuk Dr Shafie Salleh, sekarang hanya jadi ketua pengakap, MP ka, Menteri ka entah kemana, pasal kalah MT. Sebab tu gelut dan pulun nak menang MT walau apa cara pun, pakai duit pun duit lah macam Tun Mahathir kata tu.

Pasal DS Chua tadi, ana kata orang jatuh bila dia nak dapat sookongan semula atau nak naik , dia akan guna sentimen bangsa dia supaya orang nampak dia membela bangsa dan lepas ni lihat jawatan apa yang dia akan dapat.

Memang itu yang beliau pelajari dari UMNO la tuh, bila dah jatuh, orang benci mula cari alasan ketuanan Melayu agar dan dengan harapan orang Melayu sokong depa semula. Itu kaedah senang berpolitik, apa dah jadi pada bangsa dan ugama, apa depa peduli, luhatlah sekarang ni, berapa ramai orang islam dah hanyut, berapa ramai Melayu dah hilang identiti, berapa ramai anak bangsa yang dah tak peduli ibu bapa lagi, dan yang sedihnya semua statistik orang Melayu yang juara, pusat serenti, mat rempit, bohsia dan bohjan, HIV AIDS, penagih dadah dan banyak lagi kalau nak disenarai pendekkan. Selama ni siapa yang diberi amanah untuk memerintah.

Tu tak bincang pasal tanah rezab Melayu yang hilang, milik Melayu yang tergadai, penyalahgunaan Kuasa penguasa Melayu , tinggal solat, maksiat, anak luar nikah, bersekedudukan, bahkan nabi pasu dan tuhan langit pun ada dikalangan orang Melayu, tetapi orang Islam, semuatu terhindar.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.