Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, June 15, 2009

Baru nak start balik.

Assalamualaikum wm wb.
Agak lama ana tak update blog ini, bukan kerana apa tetapi rasa kurang semangat dengan suasana yang berlaku disebabkan permainan media perdana terhadap apa yang dihebohkan dengan UG yang kononnya nak dibawa oleh PAS itu. Kepada berbagai pihak yang menyanyakan ana tentang perkara tersebut, ana hanya nak beritahu bahawa daripada kenyataan kepimpinan PAS sendiri, tidak ada pun perbincangan atau muktamar khas yang dibuat untuk mengesahkan perkara tersebut saperti muktamar khas semasa PAS nak masuk sertai kerjasama dengan BN dulu.
Kita harus sedar bahawa perkara ini telahpun diberhentikan oleh Tuan Guru Presiden dan beliau menjelaskan kembali bahawa tidak ada hasrat buat masa ini dalam membentuk UG ini, dari segi rundingan maka sebagai sebuah Parti yang berpegang kepada ajaran Islam, maka rundingan tidak dapat dielakkan mesti berlaku macam kami didalam parlimen juga, bila sesuatu yang tak betul kita lawan tetapi dalam hal untuk kebaikan rakyat memang kita sama-sama sokong, cuma kita menasihatkan supaya dilakukan pembetulan dan dihapuskan peyelewengan jika ada berlaku. Ini termasuklah memorandum dan laporan polis serta laporan kepada SPRM ( dulu BPR).
Kini keadaan sudah agak reda , cuma yang terhegeh-hegeh menyambung adalah UMNO /BN yang sudah nampak jelas talian hayat mereka nak terputus hasil daripada kekalahan demi kekalahan didalm PRK yang berlaku selepas PRU 12 yang lalu. Kita boleh lihat dan telah siapa sebenarnya yang beria-ia benar hendakkan ianya berlaku kalau bukan pihak yang sudah nampak nak hilang kuasa , macam orang lemas, dia akan capai apa saja yang dilemparkan kepada dia ditengah lautan kot-kot itu akan menyambung nyawa dia untuk terus bernafas dan berkuasa. Dari PM sampai ke Menteri-menteri dan ketua segala puak dari pemuda, puteri dan wanita dalam masa nilah nak memuji Tuan Guru Presiden dengan berbagai pujian walaupun beliau sebelum ini tidak pernah mendapat pujian sebegitu daripada UMNO/BN, melainkan kejian sahaja.

Pelari sudah hampir sampai kegarisan penamat, musuh hampir kalah, tetapi tiba-tiba ada orang yang menembak kaki pelari tersebut sehingga hampir tersungkur , sudah tentu hasrat musuh agar mereka dapat mencapai kemenangan dengan tersungkurnya pelari tersebut, cuma siapakah penembak kaki pelari tersebut???

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.