Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, June 16, 2009

Tu dia aih mentaliti Menteri yang ada dizaman DS Najib.

Beginilah bentuk dan mentaliti Pak Menteri dizaman DS Najib sekarang ini dalam melampiaskan slogan 1 Malaysia rakyat didahului menerusi jawapan beliau didalam Parlimen pagi tadi apabila menjawab soalan daripada MP dari Tanah Merah Kelantan.



Apa yang amat dikesali adalah apabila sampai kepada hendak kutip cukai , tiada rakyat yang dikecualikan bahkan nak minum teh tarik di R and R di lebuhraya PLUS pun semua rakyat kena bayar , tetapi bila sampai kepada nak melaksanakan perbelanjaan wang hasil terkumpul dalam tabung wang negara tersebut , kuasa rakyat yang dipilih dalam PRU ke 12 lalu langsung tidak diambil kira , sehinggakan apa yang termaktub didalam perlembangan yang kami nak pertahan masa angkat sumpah dulu tu langsung tak dihiraukan oleh mereka sehinggakan apa juga yang nak dibelanjakan mesti mendapat restu dari puak mereka, macamlah kerajaan pakatan rakyat tak wujud tetapi bila nak kutip duit mereka tak pula nak berkira hampa sokong siapa dalam PRU dulu.
Itulah bongkak mereka ini, dan apa yang kita kata 1 Malaysia hanya slogan retorik yang tak akan terjadi selagi puak ini yang memegang tampuk pemerintahan negara Malaysia yang kita cintai ini sudahpun dapat dilihat oleh semua rakyat.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.