Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, June 19, 2009

Kalah Mufti lepas ni!!


Undi PAS dan UMNO sama-sama masuk Syurga.
Itu fatwa Mufti yang tak dilantik oleh mana-mana Sultan dalam Negara kita. Mungkin atas kapasiti sebagai anak bekas Mufti atau kadi kot.
Cukup baik untuk dibuat ulasan oleh semua, kerana yang bagi fatwa pun bukan sembarangan orang, maka ana rasa kita perlu beri perhatian kepada fatwa tersebut.
Ana Cuma nak Tanya sahabat-sahabat sekelian, bila berlaku kes rasuah , runtuh sana runtuh sini yang tak tahu apa puncanya sampai le ni, kes pembunuhan memali dan Altantunya, serta berbagai jenis manusia lain lagi, kes penindasan melalui akta ISA, OSA, Polis serta penyiksaan batin isteri dan anak mangsa ISA, kes menanaktirikan rakyat yang membayar cukai tetapi tak mendapat kemudahan asas kerana tak menjadi dan menyokong UMNO /BN saperti yang ana pernah jumpa di Kpg Mahawangsa dan Sawa baru-baru ni, kes rampasan kuasa di Perak yang zalim dengan cara hilangkan wakil rakyat sampai anak isteri menangis tak tahu nak cari dimana , lepas tu jumpa di Putra Jaya bersama PM ( TPM masa tu), dan berbagai lagi kes-kes pusat maksiat dan mungkar yang sengaja dibuat untuk melampiaskan naluri semulajadi nafsu serakah manusia saperti cendawan lepas hujan dan macam-macam lagi kalau nak disenaraikan dan menjadi sukar pula untuk PR benteras dinegeri yang mereka perintah sekarang ini .
Kalau dah rakyat difatwakan bahawa undi PAS atau BN dapat masuk syurga oleh TPM, dan rakyat sudah tahu juga dimana sebuah Hadis nabi menyebut bermaksud sesiapa yang menunjukkan kearah kebaikan maka ia akan mendapat ganjaran pahala saperti orang itu buat kebaikan dan begitulah sebaliknya, maka bandingkanlah dengan apa yang PAS buat di Kelantan dengan apa yang rakyat Kelantan dapat lihat apa yang UMNO / BN buat di Kelantan.
Minyak dibawa ke Songkla bukan Kelantan, perkapita dilambatkan, baja tidak disempurnakan sebagai sepatutnya, tubuh JPP untuk ganggu pentadbiran kerajaan negeri sehingga wujud 2 agensi, 2 Do, 2 penghulu, 2 jenis JKKK, dan akhirnya rakyat yang didiskriminasi. Bukankah ini merupakan satu kezaliman, sebab doa orang yang dizalimi tiada hijab dengan Allah taala.Sekolah agama yang mengajar rakyat kenal agama ditindas dan tekan dengan hapuskan bantuan melainkan daftar ikut telunjuk mereka, biasiswa untuk rakyat ditukar jadi pinjaman yang tak ikut apa yang ada dalam perlembagaan, anak dikampong disusahkan dengan PPSMI, lepas ni kena wajib lullus BI pula. Royalti minyak untuk Kelantan sejak 2004 tidak diberi saperti negeri pengeluar minyak lain padahal dalam senarai jabatan perangkaan mengenai hasil minyak negara meletakkan 4 negeri pengeluar minyak Terengganu, Sarawak, Sabah dan Kelantan dimana negeri lain dapat tetapi negeri Kelantan tak di beri, tak zalim kah namanya ini.
Jangan kamu bersekongkol dengan orang yang zalim, nescaya kamu akan disambar api negara. Kalau zalim macam mana nak masuk syurga, tuhan berfirman akan disambar api neraka, itu baru bersekongkol saja.
Perkara yang sama sekarang ini sudah berlaku di Kedah yang ditadbir oleh PR.
Apa yang kita kesal, rumah PPRT , TEKUN, KEDA , projek luar Bandar , Lampu jalan kampong semuanya sekarang ini menjadi ayam daging untuk hanya JKKKP dan wakil rakyat BN senaraikan dan luluskan , bukannya pegawai Daerah ( DO). Ana cukup kesal kerana duit yang dibentang dalam bajet setiap tahun kami Ahli Parlimen yang bahas dan tolong kerajaan beri pandangan dan lepas tu luluskan sama-sama , dan duit tu pula adalah duit Negara hasil dipungut dari rakyat dan hasil komoditi Negara tetapi bila nak diagihkan kena melalui dan persetujuan wakil rakyat BN/ UMNO bukannya pegawai kerajaan.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.