Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, June 19, 2009

Dengar sini semua, mari berpadu !!

Terima kasihlah kepada NP UMNO DS Hishamuddin sepupu PM kita ni yang mendoakan semoga PAS tidak berpecah dan akan terus berpadu dan dapat pula bentuk UG dengan UMNO . Itu lah kut anggapan ana pasal apa dia harap PAS tak berpecah, kerana ada hasrat dibelakang perpaduan PAS tersebut.
Begitu juga dengan TS Muhyiddin TPM kita berharap agar perbincangan dengan UMNO dapat dilakukan tanpa apa-apa syarat, lupakan yang sudah-sudah persengketaan antara PAS dengan UMNO ni.
Pun begitu PM sendiri juga menyampaikan hasrat bahawa PAS memang ikhlas untuk mengadakan UG dengan UMNO, tapi ada pemimpin lain yang kata kita unity antara UMNO-PAS dulu bukan dengan parti lain lagi.


Bahkan apa yang ana tertarik lagi adalah seorang sahabat yang Menjadi Timbalan Menteri dari negeri ana , kalah ketua tapi boleh jadi Menteri, tapi yang menang tak jadi Menteri pula macam ketua yang lain tuh. Apa yang menariknya setelah menghadiri kuliah dari Jerlun mungkin, beliau telah mengajar dan mengajak seluruh umat bahawa perpaduan itu adalah ajaran Islam dan hendaklah dilaksanakan atas alasan untuk perpaduan umat Islam di negara kita ini.
Ana tak bantah dakwah dan nasihat beliau, cuma harapan agar beliau semak baliklah apa yang sedang dan mungkin akan berlaku dalam kerajaan yang dia sendiri ada didalamnya sekarang ni dimana keputusan untuk agihan kepada rakyat dibuat atas alasan politik, rumah KEDA, mini tar jalan kampong,lampu jalan kampong, kemudahan pinjaman TEKUN, rumah PPRT, rumah mesra rakyat dan yang terbaru projek PKS yang dikendalikan oleh Kementerian Pertanian yang kami ahli Parlimen sudah tandatangan banyak pun tak dapat bantuan dan dikehendaki JKKP atau wakil rakyat UMNO sain. Walaupun tak termaktub, tetapi bila serah dan tunggu memang tak dapat pun, tapi terbaru ni ada arahan untuk dapatkan tandatangan dari wakil BN atau UMNO.
Begitu juga dengan pinjaman KEDA dan rumah KEDA, mulanya penghulu kena tandatangan, lepas tu pegawai daerah, wakil rakyat tapi kini hanya boleh ditandatangani oleh JKKP atau wakil rakyat UMNO/ BN. Arahan yang bertukar saperti putaran roda yang sudah tentu menyusahkan rakyat.
Begitulah mungkin perpaduan yang hendak didakwahkan oleh anak kepada bekas PM dimana masa beliau berlaku perpecahan UMNO jadi Semangat 46, UMNO jadi Keadilandan usaha beliaulah yang saban hari menenyeh PM Pak Lah hingga merajuk meletak jawatan dan menduduki kerusi parlimen saperti mana kami semua sekarang ini.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.