Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, November 22, 2009

Pertemuan Muslimat PAS dan Wanita Siam Kelab Penyokong.

Atas usaha bersama untuk melihat Kerajaan Kedah terus mantap dan mendapat sokongan semua, maka pada

petang tadi di Wat Titi Akar , berlangsung satu pertemuan yang julung kali diadakan diantara Wanita dari keturunan Siam Kelab Penyokong Siam yang mewakili kampong yang majoriti masyarakat Siam dari Kpg Paya Mat Inson, Kpg Padang Pusing, Kpg Padang Peliang, Kpg Titi Akar, Kpg Tok Set dan Kpg Baru . Pertemuan diadakan dengan AJK Muslimat PAS Pendang yang diketuai oleh Ketua Dewan Muslimat Dr Rahimah Sahit dalam suasana harmoni dan penuh keceriaan.


Wanita Siam diketuai oleh Puan Charit , yang merupakan ketua wanita Kelab Penyokong PAS bagi kawasan Pendang.


Perbincangan berkisar kepada dasar Kerajaan Kedah yang diterajui oleh PAS dan Keadilan dan juga prinsip permuafakatan yang dapat mengeratkan lagi hubungan antara kaum di Negeri Kedah ini tanpa melanggari adat susila bangsa dan pengamalan terhadap agama masing-masing.

Majlis disudahi dengan jamuan ringan dan penyampaian cenderahati kepada ketua wanita Siam , Puan Charit.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.