Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, April 4, 2010

Sumbang kerusi roda

Setelah dua minggu lebih ana menziarahi En Hamid Jusoh ini,dari kampong Nam Dam, Mukim Rambai, di Pokok Asam, Pendang, ana telah menghubungi Jabatan Kebajikan Pendang untuk bantuan kerusi roda, malangnya mereka tidak mempunyai stok untuk sumbangan kepada pesakit ini, oleh kerana beliau memang memerlukan dan tidak dapat lagi hanya berada didalam rumah sahaja kerana tidak dapat berjalan, maka ana telah membeli dan menyumbangkan sebuah kerusi roda kepa beliau untuk kemudahan beliau keluar rumah setelah terperuk dalam rumah lebih 3 bulan.
Apa yang beliau rungutkan kepada saya adalah kelambatan proses untuk mendapat bantuan dari JKM, lalu sya menerangkan bahawa mereka kena ikut polisi dan kaedah yang ditetapkan oelh itu mereka kena memohon dari ibu pejabat dahulu barulah dapat sampai ke Daerah, jadi lambatlah sikit. Oleh kerana tidak tahan dengan kelambatan dan suasana beliau yang sudah lama tidak dapat bersiar-siar, maka saya pada tengahari tadi telah menyumbangkan sebuah untuk beliau, moga ini dapat meringankankan sedikit perasaan sedih beliau dan dapat mempercepatkan proses penyembuhan patah tersebut dan memulihkan sendi yang pecah itu, moga cepat boleh berjalan Pak Cik A Hamid.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.