Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, March 23, 2010

Pukulan maut buat Bayan baru

Kalabakan hari ini menunaikan janji beliau kepada pemberita berhubung dengan isu lompat parti dan peristiwa 16 September 2008 yang dikatakan telah gagal dilaksanakan dan melibatkan nama beliau sebagai salah seorang daripada 8 MP yang dikatakan akan melompat.

Antara perkara yang beliau tekankan adalah beliau tidak terlibat langsung dan menafikan nama beliau juga tidak terdapat didalam senarai mereka yang berkunjung ke Korea dalam jangka masa 16 September 2 tahun lepas . Tidak tahulah kenapa nama beliau turut terjangkit didalam senarai tersebut.
Beliau dengan begitu tinggi suara menafikan dan tidak memberikan peluang kepada Bayan Baru untuk memberikan penjelasan dan bahkan tidak juga memberi peluang kepada Seri Gading untuk mencelah kerana beliau ingin meminta supaya penuduh yang tak profesional ini memohon maaf secara terbuka.
Beliau semacam menyatakan bahawa lompatan Bayan Baru itu dilunasi oleh sejumlah wang yang boleh menyebabkan Bayan Baru gemuk. Tidak pula dinyatakan berapa jumlah wang yang telah berpindah akaun. Wallahu aklam.
Tamparan hebat Kalabakan pada hari ini kepada Bayan Baru secara total telah mematikan hujjah berhubung dengan plan 16 September yang melibatkan penafian daripada beberapa ahli sebelum ini dan juga pihak ATM. Jadi apakah perlunya lagi siasatan kalau kenyataan yang dikeluarkan telah dinafikan oleh nama-nama yang dilibatkan terbabit kononnya dalam komplot ini.
Akan ana masukkan handsard parlimen pada petang ini 23 Mac yang ditambah hingga 8 malam.Ghapur: Zahrain penipu besar - Malaysiakini

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.