Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, July 13, 2010

Hebat Menteri DS Najib ni!

semalam ana tengok TV3 dalam berita pukul 8 , hebat juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani kita ni, la ni sejak jadi Menteri dah pandai sewa helicopter untuk buat tinjauan pasal penjualan pasir di Selangor , gayanya macam bekas Setuausaha Parlimen Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar dulu yang naik heli tinjau pembalakan di Lojing aje nampaknya, lepas tu terus merundum jatuh dalam pilihanraya bagi Parlimen Machang.
Rakyat nak tanya juga berapa kos sewa heli tu YB. Nanti boleh ke YB Menteri sewa lagi masa musim banjir di Kedah dan Perlis untuk tinjau kawasan sawah yang terkena banjir macam lautan akibat permasalahan perparitan MADA yang tidak dibersihkan secara berkala dan pembinaan double tracking yang menghalang aliran air sungai bila huja lebat, kerana sudah tentu ini juga akan membebankan kerajaan membuat pampasan kepada petani setiap kali berlaku kejadian padi rosah dek banjir . Bila dah menteri boleh naik heli macam ni, senang la nanti boleh tinjau kawasan yang terkena bencana serupa ditempat lain pula, macam TPM naik heli masa kempen diPRK Manik Urai hari tu. Cuma rakyat tanya juga, berapa kos semuanya semasa Menteri naik heli tu, heli sapa punya tu, nampak warna biru macam ...............punya je. Ada apa-apa ke?
Menteri kita ni hebat sikit, boleh berlegar dan bersiar dengan sorang ADUN Negeri Selangor tinjau pengorekan pasir yang dikatakan berleluasa di Selangor sekarang ni, ana ucapkan tahniah kepada beliau atas maklumat yang sudah pun lama diketahui rakyat Selangor sejak BN perintah lagi, sebab tu Khir Toyo dari awal dah tahu maklumat ni dan mengikut MB Selangor sekarang, senarai syarikat yang ada dalam simpanan pun dah diketahui oleh semua, tak perlu didedahkan lagi kerana habis JKKK, Ketua kampong dan ketua cawangan ada bahkan gangster pun ada, cuma mengikut YB Gobind mengikut artikel 145(3) perlembanggaan Malaysia, AG ddan SPRM sahaja yang ada kuasa mendakwa mereka ini.
Nampaknya baguslah menteri buat macam tu, moga lepas ni cepatlah sikit geng yang buat kerja tu dapat didadkwa oleh mereka, biar depa rasa nasi bungkus dalam lokap ke tengok.
Kita berharap juga lepas ni, sewa lah pulak heli tu pergi round di Negeri Sembilan dan Johor pula, tenagok berapa banyak pula negeri yang TPM pernah jadi MB dulu tu , berapa banyak pula pasir yang menaikki tongkang untuk belayar melalui Sungai Muar menuju ke Singapura untuk membesarkan Pulau Singapura saperti yang pernah dibuat laporan polis oleh Pemuda PAS Johor dan pernah dikeluh oleh bekas PM Tun Dr Mahathir semasa dia tak lagi jadi PM .

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.