Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, July 13, 2010

Muhyiddin 'Yes', Nazri 'No'.

Nak lawan tokeh nampak.
Tu dia apa yang TPM kata nampaknya dah disanggah siang-siang oleh DS Nazri pasai nak tubuh Perkasa versi China dan India nih. Nanti ada pula yang diSabah nun jauh diseberang laut China Selatan nak tubuh Perkasa Kadazan , Perkasa Iban dan Perkasa Malanau dan lepas ni hancus habis 1 Malaysia DS Najib. Kesian dia, dia ingat dia tu masih lagi jadi MB Johor , buka TPM sekarang ni.
Memang dah nasib rakyat Malaysia dapat TPM macam ni, nak buat macam mana. Kalau semua orang keluarkan idea macam nih, ana rasa lepas ni jenuh kita buat kem Kemunting banyak-banyak, semua yang bercakap dibawah sana akan diperosok kedalam pasal isu kaum dan perkauman akan kembali mencanak menjadi topik hangat dalam perbincangan harian dikedai kopi dan parlimen rakyat . Dan inilah juga masanya mungkin akan wujud operasi lallang kedua untuk menutup mulut agaknya.
Sebab itu nabi Muhammad saw telah memberitahu dalam hadis baginda, tiada kelebihan bagi Arab dan Ajam (bukan arab) melainkan yang bertakwa kepada Allah. Nah ini jelas apa yang kita seru yakni menjadi manusia yang takwa kepada Allah, yakni buat apa yang disuruh dan tinggalkan apa yang dilarang.
Nampak nya lepas ni TPM kena explain dengan PM kenapa dia nak gagalkan usaha 1Malaysia PM dengan membiarkan apa yang dia sebut tu ditubuhkan.
Hari ni juga nampaknya DS Nazri dengan Pasir Mas bertikam lidah atas kes yang sama, satu kata kalau biar DS Nazri dok dalam, pasti UMNO /BN akan hancus, satu lagi kata kalau Perkasa terus dibiarkan maka perpecahan kaum akan terus berlaku, kita biarkan kedua-dua manusia yang asalnya satu kem ni bertengkar dan kita cuma nak lihat siapa nanti akan hancus, cuma yang rakyat nak lihat dalam PRU 13 nanti, BN tumbang terus dan tak ada harapan nak bangkit lagi dah, biar Malaysia bangun dengan satu konsep yang baru dan kepimpinan yang baru. nampaknya DS Najib kena tanya APCO balik lah, kena ambil nasihat lain daripada apa yang didapati selama ini, nampaknya TPM sendiri pun sudah tidak dapat lagi memahami konsep 1 Malaysia yang diterapkan beliau.
Begitu juga nampaknya apa yang disetujui oleh TPM ni juga disanggah oleh DS Nazri Menteri yang jaga undang-undang di JPM, tukang kipas PM sejak dari zaman Tun Dr M lagi, pasai tu dia boleh kekal walaupun bertukar beberapa PM.
Apakah ini akan menmbahkan lagi upah APCO worldwide ? setelah 76.8 juta telah di'bankin'kan sebelum ini.!
Nasib badanlah kamu rakyat Malaysia, kalau ada sorang lagi macam ni, alamat cepat lagilah jadi bangkrap , lebih cepat dari yang dijangka oleh DS Idris Jala tu.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.