Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, November 20, 2009

Hai SUBUR yang tak akan subur.



Riuh rendah hari tu pasal subur ( subsidi beras untuk orang miskin) . Apa yang peliknya dalam borang yang di download dari internet Kementerian Pertanian tak ada syarat kena jadi ahli UMNO, tapi bila sampai kepada orang kampong yang miskin dan hendak dapat bantuan, kena pula cop UMNO, inilah yang orang kampong yang meradang ni. Begitu juga ditempat ana, bila orang kampong miskin nak suruh JKKP cop dan sign, dia kata apa kat orang kampong tu, beras SUBUR ni hanya untuk orang UMNO saja, lalu teruslah hamba Allah tu telefon ana kat parlimen dan ana pun hari tu bangun la nak tanya menteri apakah itu benar atau saja jahat JKKP, rupanya menteri kata tak ada pun. Lepas tu YB Bruas pula bawa cerita yang didapati dari surat khabar dan ada gambar yang tunjuk kata kena cop ketua UMNO pulak dah, maka hari tu jadi havoc dalam parlimen sampai speaker tak dapat kawal terus dia kata kita rehat sepuluh minit.
Kita ni rasa sedih dan terkilan kalau ini benar-benar terjadi,kerana kerajaan keluarkan wang RM 720 juta setahun untuk orang miskin daripada wang yang dikutip dari cukai dan hak rakyat, tetiba geng depa saja yang dapat dan nak serah borang pun kena geng depa mjuga yang sign, jadi mana adil kalau macam ni. Kalau wang tu dari duit tabung UMNO ke, tabung BN ke atau dari kocek depa ke, tak kisah kita, ini wang kerajaan Malaysia yang kami sedang bahaskan untuk diluluskan sekarang ini.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.