Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, November 15, 2009

Sumbangan kerusi roda.


Selepas meninjau suasana banjir yang melanda sekitar kawasan Pendang, Banggol Besi dan Kubor Panjang, ana sempat menziarahi En Abd Wahab Buak , warga emas yang sudah setahun mengalami lumpuh dan menyumbang sebuah kerusi roda untuk memudahkan beliau bersiar-siar dikawasan rumah beliau setelah sekian lama hanya terperuk diatas katil dan didalam rumah .
Berita kedaifan beliau telah sampai kepada pengetahuan ana hampir seminggu yang lalu setelah diberitahu oleh MKK di kawasan Bukit Tok Aji , En Abdullah.
Selain sumbangan kerusi roda , ana juga diberi amanah untuk turut menyumbang sedikit wang sebagai meringankan bebab beliau menghadapi aidil adha yang bakal menjelang tidak lama lagi.

En Abd Wahab hanya tinggal bersama isteri beliau yang juga sudah lanjut usia dan diharap dengan sumbangan kerusi roda ini dapatlah beliau dibantu oleh isteri bersiar=siar dikawasan rumah beliau atau berjalan lebih jauh untuk menenangkan fikiran . Hiharap dengan bantuan ini juga dapat menmbah kesihatan beliau dan cepat pulih daripada penyakit lumpuh yang menimpa beliau sejak setahun yang lalu.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.